Kirkon seinä heijastaa joulun sanomaa

Kangasalan kirkon torinpuoleiseen ulkoseinään projisoidaan joulun aikaan kuvia, videota, valoja, värejä, animaatioita – ja joulun sanoma.

-  Kirkon ulkoseinään tulee erilaisia, joka päivä vaihtuvia elementtejä. Joulun sanoma on esillä videona, ja sen rinnalla on erilaisia muotoja, värejä ja animointia, kertoo seurakunnan tiedottaja Tiina Mylläri.

Myllärin mukaan ideana on, että kuvat, videot ja animaatiot voi katsoa kerran tai sitten useasti: esitys on joka päivä erilainen.

- Seurakunta haluaa välittää joulun sanomaa keskelle arkea, keskelle kaupunkia, iloksi joulun ajalle kaikille kaupunkilaisille, Tiina Mylläri sanoo.

Kuvien kautta välitetään helposti lähestyttävällä tavalla seurakunnan ja kirkon olemassaoloa kaupungin sydämessä.

- Seurakunta halusi lisäksi huomioida sitä, että kirkko valittiin tänä vuonna Kangasalan kauneimmaksi rakennukseksi.

Kirkon seinään projisoitavat kuvat ovat osa kaupungin järjestämää jouluikkunagalleriaa. Projisointi on katsottavissa päivittäin 17.-26.12. hämärän aikaan klo 15.30-22.00.

Totetuksesta vastaa Profilight Oy. Materiaalia on ideoinut ja tuottanut lisäksi seurakunnan työntekijät, Videotuotanto Ikonen sekä Valokuvaaja Toni Rantanen.

2021-12-13 14:22:00.0