Kangasalan seurakunta - Kiinnostava, merkittävä, läheinen

Arjen keskelle tuotu evankeliumi synnyttää kiinnostuksen Jumalaan ja seurakuntaan.  Parhaimmillaan tuo kiinnostus muuttuu merkittävyydeksi: Seurakuntaa ei enää katsella ulkopuolisin silmin vaan oman arjen keskellä voidaan jakaa sen arvoja, sanomaa ja toimintaperiaatteita.  Kun merkittävyyden tunne vahvistuu, seurakunta aletaan kokea yhä läheisempänä, arjen keskelle voimaa tuovana lähiyhteisönä.  Ihminen tarvitsee ympärilleen elämässä kantavaa yhteisöä.

Kangasalan seurakunta haluaa olla tällainen yhteisö, juuri Sinulle!

Kangasalan kirkko ja kirkkomaata.

Seurakunta pähkinänkuoressa

Kangasalan seurakunta kuuluu Tampereen hiippakuntaan, jota johtavat piispa Matti Repo, tuomiokapituli ja hiippakuntavaltuusto. Tampereen hiippakuntaan kuuluu 1.1.2020 alkaen 38 seurakuntaa ja kaksi seurakuntayhtymää. Seurakunnat muodostavat 1.1.2020 alkaen viisi rovastikuntaa. Kangasalan seurakunta kuuluu Kangasalan rovastikuntaan, jonka lääninrovastina toimii Kangasalan seurakunnan kirkkoherra Seppo Jarva.

Kangasalan seurakunta toimii Kangasalan kaupungin alueella. Seurakuntaan kuuluu 23 200 jäsentä (31.12.2021). Seurakunnassa työskentelee noin 60 työntekijää ja kesäaikaan lisäksi iso joukko kesä- ja kausityöntekijöitä. Seurakunnan toimintaa ohjaavat luottamushenkilöt eri luottamuselimissä.

Vuoden 2021 kirkollisia toimituksia

• kastettuja 193