Perhejuhlat ja hautajaiset

”Iloitkaa iloitsevien kanssa, itkekää itkevien kanssa.” (Room.12:15)

Jumalan puoleen saa kääntyä kaikissa elämäntilanteissa. Kristityllä on oikeus pyytää elämäänsä siunausta, kaikkea ajallista ja iankaikkista hyvää.

Seurakunta on mukana ja tukena sekä arjessa että juhlassa, niin ilossa kuin surussa. Ristiäiset, rippijuhlat, häät ja hautajaiset ovat merkittäviä rajapyykkejä elämän matkalla. Kirkolliset toimitukset tuovat pyhän arjen keskelle.

Kodinsiunaus on juhlava tapahtuma, jossa yhdessä ystävien ja sukulaisten kanssa rukoillaan siunausta kodille ja sen asukkaille. Maistraatissa solmittu avioliitto voidaan siunata kirkollisesti.

Seurakunta muistaa syntymäpäiväsankareita eri tavoin. Myös avioliiton vuosipäiviä kannattaa juhlia.

Seurakunnan yhteystiedot

Seurakuntatoimisto

Kuohunharjuntie 22, 36200 Kangasala.

Puh. 040 309 8000 (Huom! Tähän numeroon ei voi lähettää tekstiviestejä!)
Haudanhoitoihin liittyvissä asioissa auttaa seurakuntapuutarhuri 040 309 8030
Yleiset asiat ja tiedustelut kangasalan.seurakunta@evl.fi
Laskutusasiat kangasala.talous@evl.fi
Hauta-asiat kangasalan.hautausmaat@evl.fi

Asiakaspalveluajat

ma klo 10-15
ti klo 10-15
ke suljettu
to klo 10-17
pe klo 10-13

Srk-toimistomme on poikkeuksellisesti suljettu pe 22.3. ja pe 17.5.

Kiirastorstaina 28.3. seurakuntatoimisto on auki klo 10-15. Pitkäperjantaina 29.3. ja 2. pääsiäispäivänä 1.4. seurakuntatoimisto on suljettu.

Virkatodistuksen ja sukuselvityksen tilaaminen

Virkatodistuksen voi tilata tilaavirkatodistus.fi -palvelun kautta. Palvelua voivat käyttää sekä yksityishenkilöt että yritys- ja yhteisöasiakkaat.  Sukuselvityksen perunkirjoitusta varten voi tilata Tampereen aluekeskusrekisteristä.

Jos sähköinen tilaus ei onnistu, tilauksen voi tehdä myös puhelimitse puh. 03  2190 700 (arkisin klo 9–15).

Kirkkoon kuulumattomat tilaavat virkatodistuksen Digi- ja väestötietovirastostaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

** ** **

Laskutustiedot laskujen toimittajille

Kangasalan seurakunta
Y-tunnus 0205424-8
Ostolaskut otamme vastaan ensisijaisesti verkkolaskuina.

Verkkolaskutustiedot

Verkkolaskuosoite/OVT-tunnus: 003702054248
Operaattori: CGI
Välittäjän tunnus: 003703575029

Sähköposti- ja paperilaskutustiedot:

Sähköpostilähetys:
Sähköpostilaskut voi lähettää liitetiedostona PDF-muodossa osoitteeseen:
kkr.pl5018@xbs-salo.com

Laskulla (ja kirjekuoressa) tulee olla seuraavat nimi- ja osoitetiedot.
Kirkon palvelukeskus/
Kangasalan seurakunta
003702054248
PL 5018
02066 DOCUSCAN

Jos lähetät useamman laskun, jokaisen laskun tulee olla omassa tiedostossaan.

Laskut tulee lähettää osoitteesta, johon voidaan myös vastaanottaa mahdolliset kuittausviestit.

Huomaattehan, että paperilaskujen käsittelyaika saattaa olla huomattavasti pidempi ja epävarmempi. Laskutuksen sähköposti- ja PL-osoitteisiin tulee lähettää vain laskuja. Kaikki muu materiaali ja tavara tulee lähettää käyntiosoitteeseemme.

Toimittajaportaali

Mikäli teillä ei ole mahdollisuutta lähettää verkkolaskua laskutusjärjestelmästänne, voitte käyttää maksutonta toimittajaportaalia. Toimittajaportaali on palvelu, jossa laskut tehdään ja toimitetaan sähköisesti, jos laskun lähettäjän käytössä ei ole laskutusjärjestelmää. Toimittajaportaali vaatii rekisteröitymisen. Mikäli haluatte rekisteröityä portaalin käyttäjäksi, voitte ilmoittaa tästä täyttämällä rekisteröitymislomakkeen sivustolla https://evl.fi/plus/hallinto-ja-talous/kirkon-keskusrahaston-talous/kirkon-palvelukeskus.

Toimittajaportaaliin kirjaudutaan osoitteessa https://www.laskuhotelli.fi/portaali.

Ensimmäisellä kirjautumiskerralla suosittelemme tutustumaan toimittajaportaalin käyttöohjeeseen osoitteessa https://www.telia.fi/yrityksille/asiakastuki/muut-tuotteet/telia-talous/telia-talous-kayttoohjeet.