Pyhäkoulu – lapsen kokoinen kirkko

Pyhäkoulu on lasten oma kirkkohetki. Siellä tutustutaan Raamatun kertomuksiin lapsen kielellä, lauletaan, rukoillaan, leikitään ja askarrellaan. Pyhäkoulussa lapset saavat näkyä ja kuulua. Ei tylsää istumista, vaan ihmettelyä ja yhteistä puuhaa Taivaan isän sylissä. Pyhäkouluja ohjaavat sekä seurakunnan työntekijät että vapaaehtoiset ohjaajat.

Pyhäkoulut Kangasalan seurakunnassa

Kirjepyhäkoulu

Lähde mukaan seikkailuun pyhäkoulun ihmeelliseen maailmaan, Luukas ja Tumppu Leijonan, sekä Sannin ja Anun kanssa!

Kirjepyhäkoulu tuo pyhäkoulun kotiisi laulujen, tehtävien ja Raamatunkertomusten myötä.

Tilaamalla Kirjepyhäkoulun saat n. kerran kuukaudessa postissa Kirjepyhäkoulu-vihkon, joka sisältää teeman mukaiset kertomukset ja tehtävät, sekä tutut laulut ja kynttilänsytytykset. Kirjepyhäkoulu on suunniteltu niin, että voitte viettää yhteisen pyhäkouluhetken vihkon avulla tai lapsi voi viettää pyhäkouluhetken ihan itsekseen tehtäviä tehden.

Vihkon tehtävät on suunniteltu erityisesti 4-10 vuotiaille, kirjepyhäkoulu sopii kuitenkin kaiken ikäisille. Voit tilata kirjepyhäkoulun lapsellesi, kummilapselle tai lapsenlapsellesi, joka kuuluu Kangasalan seurakuntaan.

Kirjepyhäkoulu on maksuton.

Ilmoittaudu Kirjepyhäkouluun

Lasten oma Majatalo

Lasten Majatalo on samaan aikaan Majatalo-illan kanssa Perhetalolla (Tapulintie 2). Lasten Majatalossa seurakunnan lastenohjaajat ja isoset kertovat Majatalon teemoista lapsille sopivalla tavalla - leikein, lauluin ja askarteluin. Lasten Majatalo on suunnattu 0-6 vuotiaille ja 1-3 luokkalaisille koululaisille. Ohjelma aloitetaan yhdessä, mutta illan mittaan jakaannuttaan omiin puuhiin. Lasten Majatalossa saa pientä iltapalaa.

Lasten Majataloon voi jättää lapsen, joka on tottunut olemaan hoidossa. Vanhemmat sitoutuvat olemaan puhelimella tavoitettavissa koko Majatalon ajan. Lasten Majatalo on maksuton eikä vaadi ilmoittautumista. Tervetuloa!

Lisätietoja:
Seija Lohtander, 040 309 8064

Keidasmessun pyhäkoulu

Keidasmessun yhteydessä Suoraman seurakuntakeskuksella. Keidasmessu alkaa klo 16.00.

Eväsmessun pyhäkoulu

Eväsmessun yhteydessä Sahalahden seurakuntatalolla. Eväsmessu alkaa klo 16.00

Lisätietoja pyhäkouluihin liittyen:

Anu Mäkelä
Kasvatuksen ohjaaja
anu.makela@evl.fi

Huovutettu lammas seisoo kaatuneen puunrungon päällä. Puunrungon alla vihreä kangas.
Piirroskuva, takana iso leijona hahmo, keskellä kaksi silmälasipäistä naishahmoa ja edessä pieni leijona hahmo
Kirjepyhäkoulussa mukana ovat Luukas ja Tumppu Leijona sekä Anu ja Sanni