Virkatodistus ja sukuselvitys

Virkatodistusta tarvitaan mm. perunkirjoituksessa ja perinnönjaossa. Virkatodistuksen voi tilata Tampereen aluekeskusrekisteristä. Kangasalan seurakunta liittyi Tampereen aluekeskusrekisteriin vuoden 2021 alusta.

Virkatodistuksen tietosisältö määräytyy todistuksen käyttötarkoituksen mukaan:

• perushenkilötiedot sisältävä virkatodistus (henkilötiedot, lapset, puolisot)
  • virkatodistusta tietosisällöltään laajempi sukuselvitys (henkilötiedot, muuttotiedot, puolisot, lapset ja/tai vanhemmat)

Virkatodistuksen ja sukuselvityksen tilaaminen

Virkatodistuksen voi tilata tilaavirkatodistus.fi -palvelun kautta. Palvelua voivat käyttää sekä yksityishenkilöt että yritys- ja yhteisöasiakkaat.  Sukuselvityksen perunkirjoitusta varten voi tilata Tampereen aluekeskusrekisteristä.

Jos sähköinen tilaus ei onnistu, tilauksen voi tehdä myös puhelimitse puh. 03  2190 700 (arkisin klo 9–15).

Kirkkoon kuulumattomat tilaavat virkatodistuksen Digi- ja väestötietovirastostaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Virkatodistukset, sukuselvitykset ja sukututkimukset ovat maksullisia. Palveluiden hinnat löytyvät hinnastosta.

Vanha kynä pöydällä, vieressä pinkki kukka

Sukututkimus

Omatoimisesti meillä voi itse tehdä sukututkimusta mikrofilmien avulla. Aika tätä varten varataan seurakuntatoimistosta.

Muut tilauspyynnöt tehdään Tampereen aluekeskusrekisteriin ja tiedot sukututkimukseen tulee tilata kirjallisesti joko

• tilauslomakkeella
  • vapaamuotoisella kirjeellä os. Tampereen aluekeskusrekisteri, PL 226, 33101 Tampere.
    Tietoja luovutetaan ainoastaan kirjallisesti. Sukututkimus on maksullista, katso tarkemmat tiedot hinnastosta