Tule meille vapaaehtoiseksi -mainoskuva. Kuvassa mies ja nainen istuvat ja keskustelevat komannen henkilön kanssa. Taustalla lapsi leikkimässä.

Vapaaehtoisena seurakunnassa

Millaista hyvää sinä haluaisit tehdä?
Mitä hyvää toivoisit seurakunnan tuovan sinun läheistesi elämään?

Olet lämpimästi tervetullut rakentamaan sellaista seurakuntaa, johon sinä haluat kuulua! Vapaaehtoisena toimimisen kautta saat uusia verkostoja, mieleenpainuvia kokemuksia ja pääset tekemään jotain merkityksellistä.

Voit tehdä meillä vapaaehtoistyötä kertaluontoisesti, pari kertaa vuodessa tai säännöllisesti sen mukaan, mikä sopii parhaiten sinun aikatauluusi. Voit myös tehdä vapaaehtoistyötä esimerkiksi vain tiettynä vuodenaikana, kuten jouluna. Perehdytämme kaikkiin tehtäviin ja tuemme sinua tarpeen mukaan.

Lista avoinna olevista vapaaehtoistehtävistä

Voimme räätälöidä sinulle oman tavan tehdä vapaaehtoistyötä!

Haluaisitko perustaa oman ryhmän - kalastuskerhon, bändin, kokkausillan tai vaikka korisporukan? Tai haluaisitko tehdä seurakunnalle somejuttuja, auttaa tapahtumajärjestelyissä tai olla tukena jollekin? Haluaisitko toimia esimerkiksi nuorten tai vanhusten parissa? Jos se on sinulle tärkeää, niin se on tärkeää myös meille. Tällä hetkellä vapaaehtoisemme palvelevat yli 70 erilaisessa tehtävässä.

Vapaaehtoisille on runsaasti erilaisia tehtäviä myös jo toimivissa ryhmissä. Ota rohkeasti yhteyttäLinkki avautuu uudessa välilehdessä  ja tule mukaan!

Neljä aikuista ja kaksi lasta istuskelevat nojatuoleilla.

Eveliina sydänlähde, vapaaehtoiskoordinaattori

Lempinimi: Eppu
Nimi: Eveliina Sydänlähde
Syntymävuosi: 1985
Lempiruoka: Jäätelö. Lapsuudenperheessäni olen kuuluisa sitaatista: ”Jos talossa on jäätelöä, mä voin kyllä syödä sen!”
Lempiväri: Taivaansininen
Perhe: Mies ja kaksi poikaa
Harrastukset: Olen muusikko AMK, joten bändit ja opetushommat on tuttuja. Säveltäminen on mun juttu!
Työt: Vapaaehtoiskoordinaattorina Kangasalan seurakunnassa. Toivon, että vapaaehtoiset ja työntekijät saisivat täysillä keskittyä siihen, mikä on heidän sydämellään. Teen taustalla työtä toimivien rakenteiden luomiseksi. Jos mietit sitä, mikä vois olla sun juttu, ota yhteyttä niin mietitään asiaa yhdessä! Iso osa työstäni on sitä, että saattelen samasta asiasta innostuneita vapaaehtoisia ja työntekijöitä toistensa luokse.
Motto: Mennään sillä mitä on, ei sillä mitä ei ole.
Lemppari raamatunpaikka: ”…kaikki luotu järkkyy ja siirtyy sijoiltaan, jotta se, mikä ei järky, pysyisi paikallaan. Me saamme valtakunnan, joka ei järky.” Jumalan kautta tämän muutoksen hullunmyllyn keskellä on ripaus iankaikkisuutta, pysyvyyttä ja aitoa merkityksellisyyttä.

YouTube-video

Vapaaehtoisten kommentteja

"Olen saanut ihania ystäviä ja koen kuuluvani sellaiseen yhteisöön, jossa on luvallista intoilla, itkeä ja nauraa!"

"Se tunne..., kun näet ilon ja hymyn ihmisen kasvoilla, vierailtuasi hänen luonaan."

"Kahvintuoksua, yhdessä tekemisen iloa, raikas tuulahdus omaan arkeen. Sellaisen tunnelman voi kokea kesätapahtuman kahviossa talkoillessa."

"Ehtoollisavustajana koin olevana tärkeässä, pyhässäkin tehtävässä, mutta silti tavallisena arkisena ihmisenä palvelemassa kanssaseurakuntalaisia."

"Vapaaehtoistoiminnassa olen huomannut, kuinka paljon voisimme saada aikaan, jos useampi uskaltaisi lähteä mukaan. Seurakuntalaisista löytyy hurjasti taitoa vaikka mihin, kunhan heidät uskalletaan ottaa mukaan."