Syntymä on lahja

”Sinä olet luonut minut sisintäni myöten, äitini kohdussa olet minut punonut. Minä olen ihme, suuri ihme, ja kiitän sinua siitä.” (Ps. 139:13-14a)

Jokainen ihminen on valtavan arvokas ja tärkeä. Jumala on luonut kaikki ihmiset yksilöllisesti juuri sellaisiksi kuin on halunnut. Arvotonta elämää ei ole olemassa. Jokainen syntymä on ihme ja lahja samalla kertaa.

Elämän lahjaa kannattaa juhlistaa eri tavoin ja mahdollisuuksien mukaan läheisten, sukulaisten ja ystävien kanssa. Seurakunta haluaa olla mukana arjessa ja juhlassa.

Yhteiset syntymäpäivät

Seurakuntamme jäsenet saavat kutsun yhteisille syntymäpäiville täyttäessään 70-, 75-, 80-, 85-, 90- ja yli 90-vuotta. Juhlaan voi osallistua yhdessä puolison tai jonkun muun läheisen henkilön kanssa. Yhteisiä syntymäpäiviä vietetään muutaman kerran vuodessa.

Seurakunnassa juhlitaan yhteisesti myös 4- ja 10-vuotta täyttävien seurakuntalaisten kanssa. Syntymäpäiväsankarit saavat henkilökohtaisen kutsun juhlaan.

Syntymäpäivät kotona

Seurakunnan pappi tai muu työntekijä voi vierailla luonanne juhlapäivänänne. Mikäli toivotte vierailua, pyydämme Teitä ottamaan yhteyttä seurakuntatoimistoon.

Oransseja, sinisiä, punaisia ja vihreitä kukkia.