Tule mukaan auttamaan Ukrainan unohdettuja romaneja

Kangasalan kirkossa vietetään lauantaina 9.3. klo 18 hyväntekeväisyysiltaa Ukrainan unohdettujen romanien hyväksi. Ukrainan romanit ovat eläneet jo pitkään puutteellisissa oloissa, ja sodan tuhot ovat kurjistaneet heidän elämäänsä entisestään. Hyväntekeväisyysillan tuotoilla tuetaan Kirsi ja Veikko Hekkalan Itä-Euroopassa tekemää romanityötä, jonka kautta Ukrainan romaneja on mahdollista auttaa monin käytännönläheisin tavoin, kuten järjestämällä heille vaate- ja kenkäapua.

Tilaisuuden järjestää tamperelainen hyväntekeväisyysjärjestö Lähimmäisenrakkaus ryLinkki avautuu uudessa välilehdessä, jonka perustana toimivat kristilliset arvot ja jonka pääasiallinen toiminta keskittyy ruoka-aputyön tekemiseen Pirkanmaalla. Kangasalan kirkossa vietettävä ilta on yhdistyksen neljäs iso musiikillinen hyväntekeväisyystapahtuma Ukrainan romanien hyväksi. Aikaisemmat illat on järjestetty Hervannan ja Viinikan kirkoissa.

Musiikkipainotteisessa hyväntekeväisyysillassa esiintyvät muun muassa Pekka Simojoki ja Sami Asp, Leonard Stenroos ja Timo Oikarinen, Marika ja Maruska Lindeman sekä Lähimmäisenrakkaus-kuoro. Illan juontavat Rainer Frisk ja Aija Puustelli. TV7 taltioi tilaisuuden.

Tilaisuuteen on vapaa pääsy. Käsiohjelman hinta on 10 euroa, johon sisältyy kahvitarjoilu. Tilaisuudessa kerätään myös kolehti.

Olet lämpimästi tervetullut!

Wed Feb 28 08:28:43 EET 2024