Kangasalla urkuaiheinen näyttely - yhdistä käynti esimerkiksi keskipäivän musiikkituokioomme

Erika Adamsson: Kangasalan kirkko

Erika Adamsson: Kangasalan kirkko, 2023, 60 x 60 cm, öljy akryylilevylle. Kuvaaja Erika Adamsson.

Kimmo Pyykkö -taidemuseon kesän yleisöopastukset Erika Adamssonin DECADES – vuosikymmeniä-näyttelyyn alkavat 14.6. Voit halutessasi yhdistää Kangasalan urkutehtaan 180-vuotisesta historiasta innoitusta saaneen DECADES – vuosikymmeniä -näyttelyn opastetun kierroksen seurakunnan keskipäivän musiikkituokioihin.

Erika Adamssonin DECADES – vuosikymmeniä-näyttely on laaja yksityisnäyttely, joka esittelee poimintoja taiteilijan työskentelyn eri vuosikymmeniltä painottuen viime vuosien maalauksiin Uusimpien teosten innoittajana on toiminut 180 vuotta sitten perustetun Kangasalan urkutehtaan historia. Vanhat mustavalkoiset valokuvat mm. Kangasalan urkutehtaan perustaneiden Tulenheimojen (alk. Thulé) suvun perhealbumeista ovat toimineet lähteinä maalauksille, joissa sivellin liukastellen ja välillä tarkentaen luo hetkiä menneestä ajasta pleksille ja alumiinille.

Kangasalan urkutehtaan perustanut Anders Thulé (1813–1872) rakensi myös Kangasalan kirkon ensimmäiset urut.

Keskipäivän musiikkituokiot Kangasalan kirkossa joka keskiviikko 7.6.-30.8.2023 klo 12. Esimerkiksi 21.6., 2.8., 9.8. ja 23.8. musiikkituokioissa on kuultavissa urkumusiikkia.

Lisätiedot näyttelystä ja lippujen hinnoista löytyvät Kimmo Pyykkö -taidemuseon sivuilta. Seurakunnan musiikkituokioihin on vapaa pääsy ja ne ovat maksuttomia. Tervetuloa!

2023-06-09 12:45:00.0