Intensiiviryhmä nepsy-nuorten vanhemmille aloittaa lokakuussa

Kangasalan seurakunta ja Mannerheimin Lastensuojeluliiton Kangasalan yhdistys järjestävät yhteistyössä intensiivisen vertaistukiryhmän nepsy-nuorten vanhemmille. Intensiiviryhmä kokoontuu viisi (5) kertaa. Tapaamiset pidetään seurakunnan Perhetalolla joka toinen maanantai alkaen 3.10. Muut tapaamiskerrat ovat 17.10., 31.10., 14.11. ja 28.11. Tapaamiset alkavat klo 18 ja kestävät noin kaksi (2) tuntia. Tilaisuuden alussa nautitaan kahvit.

Ihmisiä seisoo rivissä farkut jalassa. Kasvoja ei näy kuvassa. Tekstissä tapahtumatiedot ja kokoontumisajat...

Ryhmä on tarkoitettu esimurrosikäisistä (10-vuotiaat) jo täysikäistyneiden nuorten vanhemmille. Nepsy-nuorella tarkoitetaan henkilöä, jolla on esimerkiksi adhd, add, asperger tai autisminkirjonhäiriö.

Kerrat ovat teemoitettu ja joillakin kerroilla mukana on vierailija, jonka alustuksen jälkeen on tilaa vapaalle keskustelulle ja vertaistuelle. Viimeiselle kerralle on suunnitteilla mukava hemmottelukerta. Teemoiksi on kaavailtu muun muassa tunnesäätely, vanhemman oma jaksaminen sekä tuki opiskelussa. Muutokset ovat mahdollisia ja vierailijat julkaistaan tapahtumatiedoissa verkkosivujen tapahtumakalenterissa.

Ryhmä tarjoaa matalankynnyksen apua virka-ajan ulkopuolella ja haluamme olla perheiden helposti saavutettavissa. Ryhmään ovat tervetulleita kaikki vanhemmat, jotka kokevat tai ovat kokeneet haasteita nepsy-nuorensa kanssa. Kokemusten summa on kaikilla erilainen, mikä luo vertaistuelle oivallisen perustan.

Ryhmään ilmoittaudutaan etukäteen

Ryhmään toivotaan ensisijaisesti ennakkoilmoittautumista ja sitoutumista kaikkiin viiteen kertaan. Yksittäiselle kerralle tai osaan kerroista osallistuvilta pyydetään niin ikään ennakkoilmoittautumista (tarjoilut). Myös ilmoittautumatta voi tulla, mutta tätä toivotaan vältettävän. Jokainen kävijä sitoutuu noudattamaan ryhmän sääntöjä, vaikka kävisi vaikka vain kerran. Ryhmä on maksuton.

Ryhmän toteutuksesta vastaavat Jonna Aho ja Johanna Helimäki. Jonna Aho toimii tällä hetkellä nuorisodiakonin sijaisena, ja hänellä on kokemusta muun muassa erikoissairaanhoidosta nuorisopsykiatrian poliklinikalla sekä kuntatasolla perhekeskuksen nuorisotiimin sosiaalityöntekijänä. Johanna puolestaan on ADhD Kangasala -vertaistukitoiminnan perustaja-koordinaattori, vapaaehtoistyöntekijä ja kokemusasiantuntija.

Ilmoittautumiset ja lisätiedot:

Jonna Aho 040 309 8181 /jonna.aho@evl.fi