Hautausmaat

Seurakuntamme alueella on useita hautausmaita, joilla näkyy vahvasti paikkakunnan historia. Kangasalan hautausmailla haluamme kasvivalinnoilla tarjota myös monimuotoisen puistokokemuksen. Hautausmailtamme löytyy monta paikkaa muualle haudattujen läheisten muisteluun. Näille muistelupaikoille voi viedä leikkokukkia ja sytyttää kynttilän.

Hautauksiin liittyvissä ja hautapaikkaa koskevissa asioissa sekä siunausjärjestelyissä teitä palvelee Seurakuntatoimisto

Kuinka toimin hautausmaalla? Linkki avautuu uudessa välilehdessä- hautausmaan etiketti (pdf)

Mikäli etsit tietoa haudan hoidosta tai haudan hallinnasta, tiedot löytyvät Hauta-asiat-sivulta.

Julkaisuja

Kangasalan kirkkomaat (Kangasala- seura)
Kuhmalahden sankarivainajat 1939-1945 (Kuhmalahden kunta)
He eivät turhaan kaatuneet; Kangasalan sankarivainajat 1939-1945 (Kangasalan Sotaveteraanit ry)

Vinkki sukututkijalle: Sotasampo

Sotasampo mahdollistaa toisen maailmansodan tutkimisen erilaisten toisiinsa linkitettyjen sovellusten avulla. Sotasammon avulla voit hakea, selata ja visualisoida laajoja tietoaineistoja Suomesta toisessa maailmansodassa, ja tutkia esimerkiksi sodassa taistelleiden sukulaistesi vaiheita talvisodassa, jatkosodassa ja Lapin sodassa. Sotasammon löydät täältä.