Seurakunta työnantajana

Kesäpäivän pitäjä tarjoaa laaja-alaiset mahdollisuudet toteuttaa seurakuntatyötä monipuolisesti. Työyhteisössämme palvelee lähes sata työntekijää eri aloilta.

Seurakunta on monialainen työyhteisö. Meillä työskennellään mm. hengellisessä työssä, taloushallinnossa, kiinteistöhuollon tehtävissä sekä hautausmailla kausityöntekijöinä. Työntekijämme kohtaavat seurakuntalaisia niin arjessa kuin juhlassa.

Vain pieni osa työntekijöistämme työskentelee niin sanottuna virastoaikana. Monen työntekijän työaika osuu iltaan ja viikonloppuun. Kukaan meistä ei tee työtään yksin, vaan yhdessä toisten työntekijöiden ja seurakuntalaisten kanssa. Seurakunnan töissä tarvitaankin hyviä ihmissuhde-, yhteistyö- ja verkostoitumistaitoja.

Käy tutustumassa meihin työnantajana - täältä löydät myös mielenkiintoisia uratarinoita työntekijämme kertomana.

Oletko huomannut, että etsimme meille nyt uutta kirkkoherraa? Hakuilmoituksen löydät täältä, haku päättyy 12.4.2024 klo 15. Virka täytetään 1.12.2024 lukien. Lisätietoa kirkkoherranvaalin etenemisestä löydät vaalisivustoltamme.

Seurakunnan eri työntekijöitä