Messu Kangasalan kirkossa

su 5.5. klo 10.00
Kirkkovuoden kuvat. 5. sunnuntai pääsiäisestä. Rukoussunnuntai, Rogate.

Kangasalan kirkko

Rukoussunnuntai, Rogate - Rogate (= anokaa, rukoilkaa) poikkeaa muiden pääsiäisen jälkeisten sunnuntaiden latinalaisista nimityksistä sikäli, ettei sitä ole saatu päivän antifonista vaan rukouskulkueista, joita Roomassa järjestettiin 300-luvulta alkaen. Rukoussunnuntain tekstit puhuvat siitä, mitä rukoileminen on ja mitä lupauksia siihen sisältyy. Teksteissä kerrotaan myös Kristuksesta suurena esirukoilijana ja rukoilemisen opettajana.

Liturgi: Heikki Repo, Saarnaaja: Tuomas Taipale, Kanttori: Jukka Heroja, Suntio: Ella Nevala, Kaisa Laurell, Musiikkiryhmä: Kangasalan kirkkokuoro
Virret: Alkuvirsi 271
Synnintunnustus 705
Laudamusvirsi 726
Päivän virsi 313:1-4
Uhrivirsi 916
Ehtoollisella 228
Ylistysvirsi 455:1,7
Kolehti: Retriittiohjaajien kouluttamiseen sekä monimuotoisen hengellisen elämän ohjaajakoulutusten toteuttamiseen Hiljaisuuden Ystävät ry:n kautta., Muuta tietoa 1: Rauhanyhdistyksen kirkkopyhä. Kirkkokahvit Suoraman srk-keskuksessa.
  • Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä