Kangasalan kirkko äänestettiin kaupungin kauneimmaksi

Kesän ajan jatkuneessa äänestyksessä kirkko valittiin ylivoimaisesti kaupungin kauneimmaksi rakennukseksi.

Kangasalan kirkko äänestettiin kaupungin kauneimmaksi.

Kangasalan kirkko sai äänivyöryn.

Kangasalan tekninen keskus järjesti kesällä 2021 äänestyksen kaupungin kauneimmasta rakennuksesta. Äänestys aloitettiin keräämällä kaupunkilaisilta ehdotuksia näyttävistä rakennuksista ympäri kaupunkia. Ehdotuksissa nimettiin 51 eri aikakausilta olevaa Kangasalla sijaitsevaa rakennusta, joista kymmenen eniten ääniä saanutta nostettiin osaksi Kaunein rakennus -äänestystä. Lisäksi äänestyksen kohteena olevista rakennuksista koottiin Kangasalan kaunottaret -kävelykierros, joka oli mahdollista tehdä myös virtuaalisessa muodossa.

34 prosenttia äänistä

Rakennuksista kaikkein kauneimmaksi valittiin Kangasalan kirkko, joka sai huikeat 34 %:a kaikista annetuista yli 600 äänestä. Seuraavaksi eniten ääniä saivat Kangasalan Lepokoti ja Urkutehdas, joiden molempien äänimäärä oli 13 %:a kaikista äänistä. Muut äänestykseen nousseet rakennukset olivat Kangasalan kotiseutumuseo, Juhlatalo Kontula, Kangasala-talo, Vatialan siunauskappeli, Kirkkoharjun näkötorni, ravintola Paakarin talo, sekä K.A. Heinon entisen kirjakaupan rakennus.

Sähköinen kunniakirja

Kangasalan tekninen keskus kiittää kaikkia äänestykseen osallistuneita kaupunkilaisia ja onnittelee lämpimästi voittonsa ansainnutta kaunokaista. Kangasalan kirkolle on myönnetty kaupungin kauneimman rakennuksen sähköinen kunniakirja sosiaalisen median välityksellä.

Lähde: www.kangasala.fi/ajankohtaista

2021-09-07 14:16:47.0