Raamattu ja rukous

Seurakunnassamme voit tutkia raamattua, tutustua sen kertomuksiin ja rukoilla erilaisissa tilaisuuksissa sekä pienemmissä raamattupiireissä. Voit tulla mukaan erityisesti miehille tai naisille suunnattuihin ryhmiin tai tutkia raamattua yhdessä muiden tukea tarvitsevien kanssa.

Älkää olko mistään huolissanne, vaan saattakaa aina se, mitä tarvitsette, rukoillen, anoen ja kiittäen Jumalan tietoon.
Silloin Jumalan rauha, joka ylittää kaiken ymmärryksen, varjelee teidän sydämenne ja ajatuksenne, niin että pysytte Kristuksessa Jeesuksessa.
(Fil. 4:6–7)

Raamattuluennot

Kangasalan kirkko – torstai klo 18.00.
Luentosarja Raamatun ajattomasta viisaudesta.

Raamattuluennoilla pureudutaan syvälle Pyhän kirjan kiehtovaan maailmaan. Viikoittain toistuva opetuskokonaisuus on kaikenikäisille seurakuntalaisille tarkoitettu mahdollisuus opiskella Raamattua perusteellisesti. Tervetuloa tekemään oivalluksia Sanan äärellä! Tulevat raamattuluennot löydät tapahtumakalenterista. Lisätiedot: pastori Marko Sagulin, p. 040 309 8106, marko.sagulin@evl.fi.

Ranta-Einolan raamattupiiri

Parillisten viikkojen maanantaisin kokoontuvassa Raamattupiirissä paneudutaan Raamatun teksteihin Nettipapin raamattupiirimateriaalien pohjalta. Mukaan voi tulla joko yksittäisillä kerroilla tai säännöllisesti. Illassa on myös mahdollisuus yhteiseen rukoukseen.

Tervetuloa raamatuntuntemuksen tasosta riippumatta!

Lisätiedot: Pirjo Riihelä, p. 0400 630 286, Marja-Riitta Heiskanen, p. 040 417 6843.

Sahalahden avoin raamattupiiri

Sahalahti, Seurakuntatalo – tiistai klo 18.00.
Tervetuloa Raamatun äärelle keskustelemaan, rukoilemaan, kristittyjen yhteyteen!

Parillisten viikkojen tiistaisin klo 18 syvennytään Raamatun teksteihin, rukoillaan ja vietetään aikaa yhdessä Lea Pyyhtiän johdolla. Tervetuloa mukaan ikään, sukupuoleen tai raamatuntuntemuksen tasoon katsomatta.

Ruutanan ruksa

Kodeissa – torstai klo 18.00.
Avoin raamattu- ja rukouspiiri hengelliseen etsimiseen, löytämiseen ja kasvuun.

Ruutanan rukouspiiri on yhteiskristillinen kaikille avoin raamattu- ja rukouspiiri, jonka tarkoitus on koota Pohjois-Kangasalan kristittyjä yhteen. Haluamme kasvaa Jumalan tuntemisessa Raamatun tutkimisen ja rukouksen kautta, seurustelun sakramenttia unohtamatta. Kokoonnumme joka toinen viikko useimmiten torstaisin klo 18.00 kodeissa Ruutanassa ja Suinulassa. Tarkat kokoontumisajat ja -paikat saat Whatsapp-ryhmässä, johon voit liittyä lähettämällä pyynnön Jyrki Mäkiölle. Lisätiedot: Jyrki Mäkiö, p. 0405083188, jyrki.makio@gmail.com.

Rukousaamu

Kangasalan kirkko – maanantai klo 9.00.
Rauhallinen hetki rukoukselle viikon aluksi.

Kirkon rukousaamu maanantaisin klo 9-10 on kaikille seurakuntalaisille avoin esirukoushetki, jossa rukoillaan yhteisten ja henkilökohtaisten asioiden puolesta. Lisätiedot: Anneli Saariaho, p. 050 573 5092.

Miesten raamis

Huutijärven srk-koti – tiistai klo 18.00.
Keskusteleva ja avoin raamattupiiri miehille.

Viikoittain tiistaisin klo 18 kokoontuva raamattupiiri paneutuu Raamatun teksteihin keskustellen ja rukoillen. Mukaan voi tulla joko yksittäisillä kerroilla tai säännöllisesti. Tervetuloa kaikki miehet ikään ja raamatuntuntemuksen tasoon katsomatta!
Lisätiedot: Juha Säämäki, p. 040 821 5879.

Naisten raamis

Vatialankulma – maanantai klo 17.00.
Avoin raamattu- ja keskustelupiiri naisille.

Tutkimme yhdessä Raamattua, keskustelemme, rukoilemme ajankohtaisten asioiden ja toistemme puolesta. Kokoonnumme maanantaisin parillisilla viikoilla klo 17 Vatialankulmassa. Tervetuloa mukaan!
Lisätiedot: Irja-Liisa Sihvonen, p. 040 568 7715.

Naisten kohtauspaikka

Suoraman srk-keskus – maanantai klo 14.00.
Tuttavallinen ja keskusteleva ryhmä aikuisille naisille.

Kohtauspaikassa kuullaan ryhmäläisten alustuksia itse koetuista ja elämän läheisistä aiheista. Useimmat ryhmäläiset ovat ehtineet jo eläkeikään, joten rohkeutta on kertynyt tarkastella elämää rehellisesti ja jakaa sitä luottamuksella. Uudet naiset ovat lämpimästi tervetulleita! Ohjaajina toimivat Marjatta Vuorinen ja Raija Mikkola. Jalat maassa, sydän taivaassa!
Lisätiedot: Marjatta Vuorinen, p. 050 917 4421.

Rajattomat

Perhetalo – joka toinen tiistai klo 10.00.
Hengellinen vertaistukiryhmä riippuvuusongelmaisille.

Rajattomien toiminta on seurakunnan yhteisöllistä toimintaa ja vertaistukea riippuvuusongelmien kanssa painiville ihmisille. Turvalliseen ilmapiiriin ovat tervetulleita myös ensikertalaiset.

kahdet kädet rukouksessa.
kynttilöitä, raamattu ja kädet, jotka pitelevät raamattua.

Voisiko joku rukoilla kanssani?

Kaikki Kangasalan seurakunnan papit ovat täällä sinua varten - pyydä rohkeasti tapaamista, jos kaipaat luottamuksellista keskustelua ja rukousta.

Rukouspalvelua tarjoavat myös koulutetut vapaaehtoiset. Rukouspalvelu tarkoittaa sitä, että vapaaehtoinen rukoilee sinun puolestasi henkilökohtaisesti ja luottamuksellisesti. Rukouspalvelussa voit lyhyesti kertoa, mihin toivot rukousta, mutta se ei ole välttämätöntä. Rukouspalvelua on tarjolla Kangasalan kirkon kymppimessuissa, Keidasmessuissa, Rukouksen lähteellä-illoissa ja Sanan lähteellä-illoissa Suoraman seurakuntakeskuksella sekä Majatalo-illoissa Kangasalan kirkossa.