Päiväkerhot

Päiväkerhotoiminta on suunniteltu lapsen kokonaisvaltaisen kasvun tukemiseksi. Yhdessä ihmetellen tutustutaan Raamatun kertomuksiin, leikitään, lauletaan, liikutaan, askarrellaan ja välillä ulkoillaan. Lapset tuovat mukanaan pienet terveelliset eväät, jotka nautitaan kerhon aikana.

Seurakuntamme päiväkerhot on suunnattu 3-5 vuotiaille lapsille. Kerholaisten tulee olla omatoimisia wc- ja ruokailutilanteissa. Kerhot kokoontuvat kaksi kertaa viikossa. Päiväkerhoryhmiä ohjaavat koulutetut lastenohjaajat.

Kerhotoiminta on maksutonta.

Haku päiväkerhoon

Haku kauden 2024-2025 päiväkerhoihin on päättynyt. Mahdollisia vapaita kerhopaikkoja voi tiedustella tiia.ritola(at)evl.fi.

Päiväkerhopaikkaa voi hakea sen vuoden syksystä kun lapsi täyttää 3 vuotta tai kevätkaudella lapsen täytettyä 3 vuotta.

Joskus ikärajasta voidaan hieman joustaa perustellusta syystä, erillisen harkinnan mukaan, jos kerhoryhmässä on tilaa. Etusijalla ovat kuitenkin 3-5 vuotiaat.

Päiväkerhojen kokoontumispaikat ja -ajat meneillään olevalla kaudella 2023–2024

• Vatialankulma (Vatialantie 1, Kangasala)
    • maanantaisin ja keskiviikkoisin kello 8.30 - 11.30

• Suoraman seurakuntakeskus (Suoramantie 9, Kangasala)
    • tiistaisin ja perjantaisin kello 8.30 - 11.30

• Sahalahden seurakuntakoti (Kurviksenkuja 5, Sahalahti)
    • tiistaisin ja perjantaisin kello 8.30 - 11.30

• Ruutanan monitoimitalo (Haapatie 1, Ruutana)
    • maanantaisin ja keskiviikkoisin kello 13.00-16.00

Lapsi leikkii kerhotilassa puisella junaradalla
Kolme lasta istuu vierekkäin. Keskimmäinen lapsista pitää käsiään reunimmaisten olkapäillä. Kaikki hymyilevät.