Urheiluvaikuttajia, stand uppia & musiikkia - tervetuloa Urheilun Majataloon!

Urheilun Majatalossa Kangasalan kirkossa sunnuntaina 15.10. kello 18 vieraina ovat koripalloilija Tuukka Kotti ja stand up -koomikko Mikko Vaismaa, musiikissa Pekka Simojoki.

Tuukka Kotti

Majataloillassa on luvassa suurta urheilujuhlan tuntua! Urheiluteemaisessa Majatalossa puhujavieraana on pitkää ammattilaisuraa pelaava koripalloilija Tuukka Kotti. Forssasta kotoisin oleva Kotti on eniten miesten A-maaotteluita pelannut suomalaiskoripalloilija. Tällä hetkellä Kotti pelaa Tapiolan Hongassa sentterin ja korinaluspelaajan paikoilla. Majataloillassa esiintyy lisäksi stand up -koomikko Mikko Vaismaa, joka tunnetaan myös SM-tason lentopalloilijana. Urheilun ystävä Pekka Simojoki toimii illan isäntänä ja tarttuu tällä kertaa myös kitaran varteen.

Urheilun Majatalossa pohditaan, ovatko urheilijaelämä ja uskonelämä aivan erilaisia maailmoja, vai voisivatko ne myös tukea toisiaan. Usko on kuulunut Tuukka Kotin elämään keväästä 2019 lähtien. Kotti kokee, että urheilu ja usko kulkevat hyvin käsi kädessä:

- Urheilijana ja uskovana koen, että voin samanaikaisesti olla kova kilpailija ja näyttää työnteon mallia sekä elää hyvien Raamatun arvojen mukaisesti. Uskoontulon myötä pelaamisestani on tullut paineettomampaa ja vapaampaa. Myös uskonasioihin liittyville keskusteluille on auennut enemmän mahdollisuuksia urheilupiireissä. Urheilijaelämä on puolestaan tukenut uskonelämääni esimerkiksi elämän tasapainossa pitämisen sekä säännöllisen raamatunluvun opettelemisen kautta.

Kotti kannustaa myös penkkiurheilijoita sekä kaikkia elämän ja uskon kysymyksistä kiinnostuneita tulemaan majataloiltaan:

- Urheilusta saatuja oppeja voi soveltaa monilla elämän osa-alueilla, vaikka ei urheilija tai urheilun harrastaja olisikaan. Luulen myös meidän kaikkien ainakin ajoittain pohtivan käsitystä itsestämme ja millaisten asioiden varaan meidän olisi hyvä rakentaa elämäämme. Oma elämäni ja identiteettini oli aikaisemmin voimakkaasti koripallon varassa. Uskoon tulemisen myötä olen kokenut tässä asiassa merkittävän muutoksen, ja koen tärkeäksi kertoa siitä myös toisille.

Majatalo-ilta on vapaamuotoisen kotoisa ilta musiikin, elämänläheisten teemojen, iltateen ja rukouksen merkeissä. Iltoja järjestetään Kangasalan kirkossa noin kerran kuukaudessa sunnuntaisin klo 18. Tilaisuuden kesto on noin 2 tuntia. Loistavat musiikkivieraat ja kiinnostavat puheenvuorot tähdittävät jokaista iltaa. Yhteislaulut johtaa Staff-kuoro ja house band Jukka Herojan johdolla.

Lasten Majatalo on samaan aikaan Majataloillan kanssa Perhetalolla (Tapulintie 2). Lasten Majatalossa seurakunnan lastenohjaajat ja isoset kertovat Majatalon teemoista lapsille sopivalla tavalla - leikein, lauluin ja askarteluin. Lasten Majatalo on suunnattu 0-6 vuotiaille ja 1-3 luokkalaisille koululaisille. Ohjelma aloitetaan yhdessä, mutta illan mittaan jakaannuttaan omiin puuhiin. Lasten Majatalossa saa pientä iltapalaa.

Hoitoon voi jättää lapsen, joka on tottunut olemaan hoidossa. Vanhemmat sitoutuvat olemaan puhelimella tavoitettavissa koko Majatalon ajan. Lasten Majatalo on maksuton eikä vaadi ilmoittautumista. Lisätietoja: Seija Lohtander, 040 309 8064, seija.lohtander@evl.fi Tervetuloa!

2023-10-06 06:00:00.0