Paastonaika johdattaa kohti ylösnousemusta

Paastonaika on matka, joka vie seurakunnan kohti ristin pitkäperjantaita ja pääsiäisen ylösnousemusta. Paasto valmistaa suureen juhlaan.

Tärkeintä paastossa on keskittyminen Jumalan ja lähimmäisen rakastamiseen itsekieltäymyksen kautta. Paastossa tehdään tilaa rukoukselle, Jumalan sanan lukemiselle, messussa käymiselle, hiljentymiselle, uskolle ja rakkaudelle.

Kirkkohallitus on koonnut paastonajalle paastokalenterin, johon voit tutustua ohessa. Jokaiselle päivälle on jokin paastonajan tehtävä tai ajatus. Laskiaistiistaista alkava kalenteri kannustaa päivittäin arkiseen tekoon, mietiskelyyn, rukoiluun tai itsensä sivistämiseen.

Voit ladata paastokalenterin itsellesi tästä: Ladattava ja tulostettava paastokalenteri.

2022-03-01 12:51:00.0