”Monikäyttöiset ja kivat tilat”

Ruutanan uudessa monitoimitalossa ja sen piha-alueella, osoitteessa Leppätie 1, järjestetään avajaiset lauantaina 27.11. kello 10-15.

Seurakunnan käytössä monitoimitalossa on esteetön tila, jossa on kaksi huonetta ja keittiö. Paikalla avajaisissa on seurakunnan työntekijöitä, jotka esittelevät tilaa ja mm. seurakunnan toimintoja lapsiperheille.
-    Seurakunnan käytössä olevat kaksi huonetta voi avata yhtenäiseksi tilaksi. Toinen huoneista on kalustettu tarjoilutilaksi, toinen kerhotilaksi. Pöytäpaikkoja on 40:lle henkilölle. Keittiö on pieni, joten siellä ei pysty valmistamaan isoa juhlaa, se on pikemmin jakelukeittiön tyyppinen, kertoo ruokapalveluesimies Mervi Nevala.
-    Olemme tiloihin tosi tyytyväisiä, ne ovat kivat ja monikäyttöiset. Koska rakennus on suunniteltu päiväkodiksi, on siellä huomioitu hyvin lapset. Tilat palvelevat hyvin meidän kerhotoimintaamme, toteaa varhaiskasvatuksen esimies Tiia Ritola.
Tiloja on mahdollista vuokrata perhejuhlia ja kokouksia varten.
-    Seurakunnan tiloissa on mainio esitystekniikka: tykki, kangas ja iso näyttö sekä kiinteä   äänentoisto. Äänieristys toimii hyvin eikä tiloissa kaiu, Mervi Nevala kertoo.

Tiloja
vuokrattavaksi

Ruutanan seurakuntakodissa aiemmin olleet toiminnot – esimerkiksi lasten kerho ja avoin perhekerho sekä koululaisten askartelu- ja leivontakerho ja ikäihmisten kyläkerho – ovat siirtyneet jo uuteen monitoimitaloon. Myös partio alkaa toimia monitoimitalossa.
-    Vuodenvaihteen jälkeen voidaan katsoa, miten muille toimijoille on tilaa. Kannattaa siis olla yhteyksissä, Tiia Ritola vinkkaa.
Kaupungin tiloissa monitoimitalolla ovat päiväkoti, nuorisotilat ja liikuntasali.

Kirppis
seurakuntatalolla

Ruutanan vanhassa seurakuntakodissa järjestetään kirppis torstaina 25.11. klo 17.30- 19.30.
-    Myynnissä on käytöstä poistettuja kerhojen ja kiinteistön huonekaluja ja irtaimistoa, Mervi Nevala sanoo.
Tuotto käytetään ystävyysseurakuntien lapsityöhön.
Toinen kirppispäivä on lauantai 11.12. klo 10-13.

Tupu Sammaljärvi

2021-11-24 12:01:54.0