Seurakunta panostaa vahvasti Lamminrahkaan

Kangasalan seurakunta on yksi ensimmäisistä toimijoista Kangasalan Lamminrahkaan nousevalla asuin- ja liikekeskusalueella. Panostus on merkittävä sekä taloudellisesti että toiminnallisesti: seurakunta ostaa keskeiseltä paikalta, torin reunalta, yli 250-neliöisen liikehuoneiston.
Seurakunta ja Visura oy ovat solmineet kohteen rakentamista, myymistä ja ostamista koskevan esisopimuksen.

“Alue on seurakunnalle tärkeä, koska se nähdään tulevaisuudessa kaupungin keskeiseksi ja isoksi kasvukeskukseksi. Seurakunta haluaa olla alusta lähtien mukana Lamminrahkan kehittämisessä”, sanoo Kangasalan seurakunnan talousjohtaja Henri Lehtola.

Nopeuttaa kohteen rakentamista

Visura oy:n toimitusjohtaja Pekka Visuri toteaa, että seurakunnan mukaantulo nopeuttaa kohteen rakentamisen aloittamista.
“Visura oy:lle on kunnia-asia rakentaa seurakunnalle tilat, jotka sijoittuvat aivan Lamminrahkan pääpalveluiden viereen”, Visuri sanoo.
“Projekti on historiallinen: Visura on rakentanut Pirkanmaalla 35 vuoden ajan ja muistini mukaan tämä on ensimmäinen kerta, kun paikallinen seurakunta tulee alueelle heti uuden asuinalueen rakentamisen alkaessa.”
Talousjohtaja Henri Lehtola sanoo, että seurakunnalle on tärkeää olla ihmisten elämän keskellä.
“Siksi keskeinen sijainti Lamminrahkan ytimessä sopii meille erinomaisesti.”

Monenlaista toimintaa

Seurakunnalle suunnitellut tilat mahdollistavat monenlaisen toiminnan.
“Tiloissa voidaan järjestää jumalanpalveluksia, kristillisiä perhejuhlia ja kerhoja. Tilat soveltuvat kahden ryhmän kokoontumiseen yhtä aikaa. Tilat sijaitsevat torialueen, kansalaisten kohtaamispaikan, ääressä ja siksi seurakunta pystyy olemaan myös torin toiminnassa mukana”, Henri Lehtola toteaa.
Alustavan aikataulun mukaan kohteen rakennustyöt alkavat vuoden 2022 alkupuolella ja kohde luovutetaan käyttöön vuoden 2023 loppupuolella.

Lisätiedot: talousjohtaja Henri Lehtola, puh. 040 309 8007, henri.lehtola@evl.fi

2021-09-10 15:46:00.0