Seurakunnan uudeksi kappalaiseksi on valittu Petri Lassila

Kangasalan seurakunnan uudeksi kappalaiseksi on valittu Tampereen Harjun seurakunnan seurakuntapastori Petri Lassila. Valinnan teki Kangasalan seurakunnan kirkkovaltuusto kokouksessaan 6.5.2021.

Kappalaisen virka tuli auki, kun seurakunnan hallintokappalainen Henri Lehtola valittiin seurakunnan talousjohtajaksi marraskuussa 2020. Kappalaisen virka oli haettavana 19.3.2021 saakka ja hakuaikana virkaa haki kaikkiaan 10 hakijaa.

Seurakunnan viranhaltijoista sekä luottamushenkilöistä koostunut valintatyöryhmä haastatteli kaikki hakijat ja esitti kirkkoneuvostolle tehtävään valittavaksi Petri Lassilaa tai Tuula Mannermaata. Seurakunnan kirkkoneuvosto äänesti näiden kahden hakijan välillä ja esitti kirkkovaltuustolle, että virkaan valitaan Petri Lassila. Esitys ei saanut kirkkovaltuuston yksimielistä kannatusta, jolloin kirkkovaltuusto äänesti kaikkien hakijoiden välillä. Ääntenlaskussa Tuula Mannermaa sai 7 ääntä ja Petri Lassila 26 ääntä.

Vasta valittu kappalainen aloittaa tehtävässään elo-syyskuussa. Kangasalan seurakunta toivottaa Petrin tervetulleeksi Kangasalle ja siunausta tehtävään!

2021-05-06 20:17:00.0