Kirjanen ohjaa kiitokseen

Kangasalalainen Lea Pyyhtiä on toteuttanut omakustanteisesti Ylistämme, kiitämme -ylistyskalenterin. Siinä on ylistysrukous kuukauden jokaiselle päivälle.

Ylistyskalenterin voi hakea veloituksetta Kangasalan kirkosta kirkon aukioloaikoina.

- Kirjoitin viime vuonna ylistysaiheisia lyhyitä tekstejä ja mietin, miten niitä saisi jaettua toisillekin. Siksi kokosin tämän ylistyskalenterin, jossa on 31 ylistysrukousta, Lea Pyyhtiä kertoo.

- Olen kirjoittanut nimenomaan ylistystekstejä, pyrkinyt löytämään arjen keskeltä asioita, näkökulmia, mistä voimme kiittää ja ylistää Herraa. Samalla tämä on työkalu ylistämiseen ja kiittämiseen, yksi vaihtoehto, kun ajatuksille ei oikein löydä sanoja.

Lea Pyyhtiä sanoo, että rukous on tärkeää ja sen rinnalla hän haluaa nostaa ylistyksen merkitystä.

Elämme arjessa usein haasteiden, olosuhteiden ja kiireen keskellä. Elämämme saattaa jäädä pyörimään niiden ympärille. Ylistys vapauttaa tukehtumasta niihin, vaikka ei niitä suoranaisesti muuta tai poista.

Ylistyskalenteri on tarkoitettu kaikille.

- Se sopii omaan hiljentymiseen, ryhmien kokoontumiseen, rohkaisuksi ja viestiksi ystävälle. Sen voi jakaa vaikkapa WhatsApp-viestinä, Kangasalan seurakunnassa työskennellyt Lea Pyyhtiä toteaa.

Wed Feb 17 08:40:00 EET 2021