Kumpunen seurakuntapastoriksi

Timo Kumpunen on aloittanut seurakuntapastorina Kangasalan seurakunnassa. Hän on Kangasalla virkavapaansa ajan, vuoden loppuun asti, Urjalan seurakunnasta, missä hän toimii kirkkoherrana.

Kangasalan seurakunnan pastori Auni Kaipia puolestaan työskentelee vuoden loppuun Urjalan seurakunnan vs. kirkkoherrana.

- Olen pohjoisesta Keski-Suomesta, Karstulan mettistä, lähtöisin. Papin työssä olen ehtinyt olla Saarijärvellä, Alavudella ja viimeksi Urjalassa. Alavudella, Etelä-Pohjanmaalla, meni noin neljännesvuosisata eli pohojalaisuutta on voinut matkaan tarttua. Hämäläisyyttä olen opiskellut nyt vajaat viisi vuotta. Koti on Tampereella, Timo Kumpunen kertoo.

Mikä sai kirkkoherran Kangasalle?

- Tuli pitkän kirkkoherran rupeaman jälkeen mahdollisuus siirtyä hetkeksi enemmän tavalliseen seurakuntatyöhön, ja otin mielelläni tämän mahdollisuuden vastaan. Kiitoksia siitä Auni Kaipialle, Seppo Jarvalle sekä Kangasalan että Urjalan seurakunnille ynnä tuomiokapitulille. Tosin tämä korona-aika teki kyllä vähän ihmisten parissa olemisesta hankalaa.

Onko Kangasala tuttu paikkakunta?

- Kyllä se yksi laulu on tuttu jo kansakoulusta. Ja onhan tästä joskus 80-luvulla tullut ajeltua Helsinkiin opiskelupaikkakunnalle, kun ei vielä ollut moottoritietä Tampereelle asti. Eli maisemat ovat tuttuja jonkin verran. Ihmisiin varmaan tässä vähitellen tutustuu, ja ainakin työyhteisössä on ollut mukava vastaanotto.

Mikä tällä hetkellä ilonaiheena?

- Iloitsen tällä hetkellä siitä, että koronarajoitusten helpottuessa pääsee kirkkoon ihan oikeaan messuun. Siihen kameralle puhumiseen ehti jo vähän kyllästyä.

Kuusisto talousjohtajaksi

Annu Kuusisto on palannut opinto- ja virkavapaalta Kangasalan seurakunnan talousjohtajaksi. Hänen sijaisenaan toiminut Henri Lehtola puolestaan jatkaa hallintokappalaisena. Kiinteistöpäällikkö Harri Pitkämäki on irtisanoutunut virastaan 22.6. lukien.

Kesänuorisotyönohjaajina toimivat Kangasalla tänä kesänä Tuukka Salo ja Joni Kinnunen ja kesäteologina Aino Vihonen.

Hautausmaiden kausityöntekijöinä ovat tänä vuonna Riikka Kaartinen, Riikka Lindell, Saila Aho, Heidi Salmela, Maarit Kallioinen, Sisko Ketola, Päivi Mattila-Jamalainen, Riitta Leinonen, Mervi Mäkipää, Tiina Penttilä ja Marjut Pihlajamäki.

Pyysalon kesäisäntä on Joonas Solkinen, ja Pyysalon keittiön kesätyöntekijöitä ovat Terhi Rajamäki ja Vilma Meriläinen.

Kesäkanttorina toimii Jussi Tamminen.

Teksti
Tupu Sammaljärvi