Rippikoulut jatkuvat poikkeusjärjestelyin

Kuluvan kevään poikkeusolot keskeyttivät hetkeksi seurakuntamme rippikoulut. Rippikouluja jatketaan nyt poikkeusjärjestelyin. Seurakunta haluaa taata kaikille nuorille yhtäläisen ja turvallisen mahdollisuuden käydä rippikoulu loppuun.

Rippikoulujen järjestämisessä seurakunta noudattaa yleisiä ohjeita kokoontumiseen liittyen. Tämän vuoksi rippikoulujen intensiivijaksoilla eikä konfirmaatioissa tulla ylittämään 50 hengen kokoontumisrajoitusta.

Rippikoulujen leirimuotoiset intensiivijaksot tullaan järjestämään lyhennettyinä Pyysalon leiri- ja tapahtumakeskuksessa. Isot rippikouluryhmät jaetaan kahdeksi erilliseksi ryhmäksi ja kaikki leirit järjestetään eri aikoina. Rippikouluihin sisältyy etäopetusta sekä yksi lähipäivä ennen pidempää intensiivijaksoa. Konfirmaatiossa ovat läsnä konfirmoitavien nuorten lisäksi vain isoset sekä konfirmaatiota toimittavat työntekijät. Nuorten perheet ja muut läheiset voivat seurata konfirmaatiota verkossa erillisen linkin kautta.

Rippikoulujen tarkemmat ohjeistukset ja muuttuneet aikatulut on luettavissa verkkosivuillamme osoitteessa: www.kangasalanseurakunta.fi/tule-mukaan/rippikoulu/rippikoulut-2020

Rippikoulu on seurakunnan tärkeä työmuoto ja osa suomalaista nuorisokulttuuria. Konfirmaatio on myös tärkeä juhlapäivä nuorelle ja hänen läheisilleen. Kangasalan seurakunta haluaa tarjota laadukkaan rippikoulukokemuksen myös poikkeustilanteen aikana.

2020-05-13 15:32:00.0