Mieleenpainuva päivämäärä häille? Ilmoittautukaa pian Hääiltaan 20.02.2020

Kangasalan seurakunta järjestää jälleen Hääillan torstaina 20.2.2020 klo 18-22 Kangasalan kirkossa. Tuona iltana pareja vihitään 30 minuutin välein, ja pari saa lahjaksi seurakunnalta hääkakun vihkimisen jälkeen. Vihkimisen lakisääteiset asiat varmistetaan kuten tavallisesti, eli parin tulee olla ajoissa yhteydessä kirkkoherranvirastoon. Avioliiton esteiden tutkinnan voi laittaa vireille myös seurakunnan nettisivujen kautta (Info ja asiointi/Avioliiton esteiden tutkinta).

Kirkossa ovat vihkimisiä toimittamassa pappi, kanttori ja suntio kuten yleensä vihkimisissä. Alkuun kanttori soittaa Erkki Melartinin häämarssin (tunnetaan nimellä Prinsessa Ruusunen). Alttarilta lähdettäessä kanttori soittaa Felix Mendelssohnin häämarssin. Jos pari toivoo jotakin muuta häämarssia, on hyvä olla yhteydessä kanttori Janne Kyrönlahteen (puh. 040 309 8091).

Hääväkeä saapuu joillekin kymmeniä, kun taas osa pareista vihitään seurakunnan työntekijöiden toimiessa todistajina. Tämä on hyvä mahdollisuus niille pareille, jotka ovat lykänneet kirkkohäitä, koska se on tuntunut ehkä työläältä.

2020-01-17 10:51:00.0