"Parasta olivat joulupukki ja ponit!"

Koko perheen joulunavauksessa Suoraman seurakuntakeskuksessa nähtiin iloisia hymyjä ja itse joulupukkikin.
Joulunavaus Suoramalla

Iloitset hymyt ja nauru täyttivät Suoraman seurakuntakeskuksen lauantaina 8. joulukuuta. Kangasalan seurakunnan koko perheen joulunavaustapahtumassa oli mukana iso joukko pieniä ja isoja joulun odottajia.

Erilaiset teemapisteet innostivat touhuamaan yhdessä koko perheen voimin.

Vilhelmiina, 5, ja Emmiina, 9, Vainio askartelivat askartelupisteessä joulukortteja.

- Askartelu on kaikista kivointa, mutta kyllä me mennään vielä ainakin ratsastamaankin, suunnittelivat tytöt. Joulunavaustapahtuma on heille jo perinne.

- Tulemme aina tänne sekä moneen muuhunkin seurakunnan lapsiperheen tapahtumaan. Käyn myös yksityisenä perhepäivänähoitajana keskiviikkoisin perhekerhossa, jossa saa seuraa sekä vertaistukea vanhemmilta ja kollegoilta, äiti Susanna Vainio kiitti.

Perhekerhoissa Susanna iloitsee myös helpoista askarteluideoista sekä hartauksista ja Raamatun kertomuksista.

- Arvostan perhekerhoja sekä tällaisia lastentapahtumia myös siksi, että näihin voivat osallistua myös he, joilla on rahat tiukilla. Tähän joulutapahtumaan ovat kaikki tervetulleita eikä tarjoilukaan maksa mitään. Se on hieno asia.

Emmiina, Vilhelmiina ja Susanna Vainio viihtyivät joulunavaustapahtumassa.

Useita upeita joulukoristeita olivat ehtineet tekemään myös Inka ja Ida Pajusto.

Joulupukki mukana

Joulunavaustapahtumassa pääsi muun muassa kurkistamaan talven ihmemaahan, kuuntelemaan satuja ja hartautta, jumppaamaan tonttujen kanssa, pomppimaan pomppulinnassa, ratsastamaan poneilla tai ajelemaan ponikärryillä sekä herkuttelemaan riisipuurolla.

Kaikista pisin jono oli kuitenkin yhteen aika jännittävään tapahtumapisteeseen. Vaikka jonossa sai seisoa jonkin aikaa, jonottajat eivät luovuttaneet. Jonon päässä pääsi nimittäin tapaamaan ihan kaikessa rauhassa itse joulupukkia!

Kolmevuotias Matilda Päivinen oli tullut tapaamaan joulupukkia Tampereelta. Tapaaminen vähän jännitti, mutta isä Olli Päivisen sylissä hän uskalsi kuiskata lahjatoiveensa. Se olikin vähän erilainen toive: pehmolelu, joka on kakku. Pukki lupasi vähän kuulostella, jos tontut osaisivat tehdä sellaisen.

Pukin tapaamisen jälkeen Matilda kiiruhti tonttujumppaan ja sen jälkeen vielä ratsastamaan ponilla.

- Ratsastus taisi olla ihan ykkösjuttu, eniten odotettu juttu, isä kertoi.

Joulupukki tapasi Matilda Päivisen sekä äidin Kati Leinosen ja isän Olli Päivisen.

Hassuttelua yhdessä

Joulunavaustapahtumassa pääsi joulun tunnelmaan pukin tapaamisen lisäksi myös muun muassa valokuvaamalla itsensä kuvausseinän edessä. Mukaan kuvaan sai ottaa jouluisia tekstejä sekä esimerkiksi poron sarvet tai tontun silmälasit.

Lasten ja aikuisten silmät tuikkivat juuri sillä oikealla joulun tavalla. Parasta joulun odotusta hassutella yhdessä! Monesta suusta kuului, että parasta olivat pukki ja ponit, mutta moni muukin juttu!

Ehkä ensi vuonna sitten taas uudestaan joulunavaustapahtumaan!

Hanna Parviainen

2018-12-08 18:41:00.0