Pelailukerho on syksyn uutuuskerho

Koululaistyön kerhokausi starttasi syyskuun alussa.
Biljardipöytä

Koululaistyön kerhokauden alku on varma merkki siitä, että elokuu on vaihtunut syyskuuksi. Kerhotyöllä on Kangasalan seurakunnassa pitkät perinteet, ja viime vuosina työtä on tehty yhä enemmän vapaaehtoisten kerhonohjaajien avulla ja kanssa.

Kerhonohjaajien osaaminen ja omat mielenkiinnon kohteet näkyvät tämän syksyn kerhoissa vahvasti. Näin seurakunta pystyy tarjoamaan koululaisille erilaisia ilmaisia harrastusmahdollisuuksia ympäri kaupunkia.

Tänä syksynä erilaisia kerhojaLinkki avautuu uudessa välilehdessä on kymmenen. Tämän lisäksi perjantaisin nuorisotila Parkissa kokoontuu 5.-7.-luokkalaisten klubi-ilta.

Uutuutena pelailukerho

Yksi tämän syksyn aivan uusista kerhoista on tiistaisin nuorisotila Parkissa kello 16.00–17.30 kokoontuva pelailukerho.

1.7.-luokkalaisille tarkoitetun kerhon kerhonohjaajat ovat Ossi Klapuri ja Elias Tauranen. Ossilla on jo kokemusta kerhonohjaamisesta bändikerhon puolelta, Elias on taas aloittanut kerhonohjaajataipaleensa tänä syksynä.

"Tässä kerhossa osallistumisen kynnys on tosi matala, eli kaikki on tervetulleita pelaamaan!”, kerhonohjaajat kertovat.

”Kerholaisilla on mahdollisuudet myös vaikuttaa siihen mitä pelataan. Lautapelien lisäksi Parkin muut pelit, kuten biljardi, flipperi ja shuffleboard on meidän käytössä. Monenlaista pelaamista on siis luvassa!”

Kerhokausi jatkuu aina joulukuun viikolle 50 asti, jolloin kerhot jäävät joululomalle. Syyslomalla kerhot ovat myös lomalla.

Lisätietoja koululaistyön kerhoista saa nuorisotyönohjaaja Ari Vettenrannalta, ari.vettenranta@evl.fi, 040 309 8083.

2018-09-20 15:19:00.0