Kauneimmat joululaulut kutsuvat laulamaan yhdessä

Kirkot täyttyvät jälleen joulun tunnelmasta ja joulumusiikista.
Kauneimmat joululaulut

Kauneimmat joululaulut -tilaisuudet täyttävät vuosi vuodelta kirkot ja seurakuntakodit. Kauneimpia joululauluja lauletaan tänä vuonna 45. kerran ympäri Suomea sekä monissa suomenkielisissä seurakunnissa maailmalla.

– On mukava olla tekemässä Kauneimmat joululaulut -tapahtumia, kun tietää, että väki tulee kirkkoon tietäen, mitä tuleman pitää. He osaavat odottaa juuri tietynlaista tilaisuutta. Monille joulun aika käynnistyy Kauneimmissa joululauluissa, kanttorit Jukka Heroja ja Tarja Sillanpää sanovat.

13 joululaulutilaisuutta

Kangasalan seurakunta järjestää tänä vuonna 13 Kauneimmat joululaulut -tilaisuutta. Perinteisten tilaisuuksien lisäksi on muun muassa lapsille suunnattu tilaisuus sekä joululaulujen Majatalo-ilta.

Tilaisuuksissa lauletaan yleensä 10–12 joululaulua, joiden joukossa on yleensä 1–2 uudempaa ja loput vanhoja tuttuja kappaleita. Tilaisuuden juontaja usein taustoittaa kappaleiden historiaa tai kertoo muita kappaleisiin tai jouluun liittyviä lyhyitä välispiikkejä.

– Aika usein aloitamme Arkihuolesi kaikki heitä -kappaleella, jonka myötä lähdemme kulkemaan kohti joulua ja sen sanomaa. Usein tilaisuudet loppuvat Maa on niin kaunis -kappaleeseen, johon on hyvä lopettaa, Heroja kertoo.

Monille juuri se oikea joulun tunnelma syntyy Kauneimmissa joululauluissa. Tervetuloa mukaan laulamaan ja aistimaan joulun sanomaa ja tunnelmaa!

Kauneimmat joululaulut Kangasalan seurakunnassa

• Su 3.12. klo 14 Kuohenmaan koululla.
  • Su 3.12. klo 15 Vehkajärven Touhulassa, os. Mattilantie 150.
  • To 7.12. klo 12 Seurahuoneella.
  • Su 10.12. klo 15 Vatialan seurakuntakodissa.
  • Su 10.12. klo 18 Kuhmalahden kirkossa.
  • Su 10.12. klo 18 Kauneimpien joululaulujen Majatalo Kangasalankirkossa. Musiikkivieraana Maksetut viulut.
  • Ti 12.12. klo 18 Havisevan rukoushuoneella. Tilaisuudessa paljastetaan Annukka Laineen tekemä alttaritaulu Hyvä Paimen.
  • Su 17.12. klo 15 Lasten Kauneimmat joululaulut Kangasalankirkossa.
  • Su 17.12. klo 18 Kangasalan kirkossa.
  • Su 17.12. klo 18 Sahalahden kirkossa.
  • Pe 22.12. klo 18 Kangasalan kirkossa.
  • Ke 27.12. klo 18 Kerttulassa Ruutanassa, Jokirannantie 18.
  • La 6.1. klo 15 Ranta-Einolassa.

2017-11-23 13:34:01.0