Juhlaviikolla ohjelmaa kaiken ikäisille

29.10.-5.11.2017 vietettävä juhlaviikko kruunaa 650-vuotisjuhlavuoden.
juhlavuoden logo

Kangasalan seurakunta 650 vuotta, Kangasalan kirkko 250 vuotta, reformaatio 500 vuotta

Tervetuloa mukaan juhlaviikolle!

Lauantai 28.10.

Klo 14–18 Nooan arkki -lastentapahtuma Suoraman seurakuntakeskuksessa. Nukketeatteri Sananjalka esiintyy kello 14.30 ja 16.30. Herkullisia tarjoiluja, pomppulinna, ongintaa, askarteluja, hartauksia, lauluja, satuja, ilmapalloja ja leikkipaikkoja! Vapaa pääsy. Lue lisää tapahtumasta tästä linkistä.

Sunnuntai 29.10.

Klo 10 Juhlamessu Kangasalan kirkossa. Liturgia ja saarna piispa Matti Repo, avustavana pappina Seppo Jarva, kanttorina Jukka Heroja. Mukana myös Kangasalan kirkokuoro, Sahalahden kirkkokuoro, Vivace-kuoro ja Päiväkuoro. Messun jälkeen kaikille avoin kahvitilaisuus Suoraman seurakuntakeskuksessa. Kysy kyytiä kirkkoon Riikka Rantakalliolta 25.10. mennessä, p. 040 309 8042.

Klo 18 Angeles del Cielo – Taivaan enkelit -renessanssikonsertti Kangasalan kirkossa. Esiintyjinä Vokaaliyhtye Lumous ja Fioretto Ensamble. Kertojana Jukka Virtala. Vapaa pääsy.

Maanantai 30.10.

Klo 18 keskustelutilaisuus Kangasalan kirkossa. Pastori, TT Elina Hellqvist alustaa aiheella Vihanpidosta dialogiin, luterilaisuus ja toiset uskonnot. Keskustelua uskonpuhdistuksesta. Keskustelijoina kirkkoherra Seppo Jarva sekä muutama yllätyskommentaattori.

Tiistai 31.10.

Klo 17 luento Kimmo Pyykkö -taidemuseossa. FT Ella Viitaniemi luennoi aiheesta Kangasalan kivikirkon rakentaminen ja pitäjänyhteisö 1700-luvun jälkipuoliskolla.

Klo 18 Kangasalan kirkon avoimet ovet ja esittely. Oppaana suntio Mikko Kohonen.

Keskiviikko 1.11.

Klo 19 Holy Land -yhtyeen jazz-konsertti Kangasalan kirkossa. Matti Orpana, Lauri Hannu, Ville Rauhala ja Arto Piispanen. Yhtye esittää spirituaaleihin, gospeliin ja näiden hengessä tehtyihin jazz-sävellyksiin perustuvaa ohjelmistoa. Vapaa pääsy.

Torstai 2.11. Luther-päivä

Klo 13 Elokuvan Luther (2003) ilmaisnäytös Kangasala-talossa. Ohjaus Eric Till.

Klo 18 Luther-iltamat Kangasalatalossa. Keskiaikainen iltapala, musiikkia, Luther-oluen maistiainen ja armo-aneita. Illassa mukana pappi, kouluttaja ja olutharrastaja Lari Junkkari aiheella Lutherin kolminaisuusoppi: armo, elämä ja olut sekä stand up -koomikko Mikko Vaismaa aiheella Uskonpuhdistus ja me. Liput 12 / 10 € Kangasala-talon lipunmyynnistä.

Perjantai 3.11. Kiitos muistoista - pyhäinpäivän aatto

Klo 15–16 Kangasalan kirkon avoimet ovet ja esittely. Oppaana suntio Mikko Kohonen.

Klo 19 Kiitos muistoista -iltakonsertti Huutijärven kappelissa. Jukka Heroja, sello, Janne Kyrönlahti, urut. Rauhallista musiikkia hiljentymiseen rakkaiden muistojen äärellä. Vapaa pääsy.

Lauantai 4.11.

Klo 11.30–12.30 Kangasalan kirkon avoimet ovet ja esittely. Oppaana Mikko Kohonen.

Sunnuntai 5.11.

Klo 18 Majatalo-ilta Kangasalan kirkossa. Riemun majatalo. Mukana The Road ja Seppo Jarva. Ehtoollinen. Mahdollisuus henkilökohtaiseen rukoukseen. Suora lähetys osoitteessa kangasalanseurakunta.fi/kotikirkkokanava.

Torstai 9.11.

Klo 17.30 Taiteilija Annukka Laineen Kirkas pimeys – sydämen valon odotus -näyttelyn avajaiset ja Freilah mit Kneidlach -orkesterin konsertti Kangasala-talossa. Liput Kangasala-talosta 12 / 10 €. Liput sisältävät näyttelyn avajaisten tarjoilun.

Olet sydämellisesti tervetullut mukaan!

Kangasalan kirkko, Ainontie 1.

Huutijärven kappeli, Jokioistentie 12.

Suoraman seurakuntakeskus, Suoramantie 9.

Kangasala-talo ja Kimmo Pyykkö –taidemuseo, Kuohunharjuntie 6. Lipunmyynti kangasala-talo.fi/tapahtumat/liput. Lisätiedot, p. 040 773 0148.

Mon Oct 16 10:28:00 EEST 2017