Saattokellot soivat Aleppon uhreille päivittäin klo 17.

Kangasalan, Sahalahden ja Kuhmalahden kirkon kelloja soitetaan päivittäin keskiviikosta 19.10. alkaen.
Alepponkellot_THUMB.jpg

Kellojen soittoa jatketaan joka päivä kello 17.00 maanantaihin 24.10. saakka, jolloin vietetään sekä rauhan, ihmisoikeuksien ja kansainvälisen vastuun rukouspäivää että YK:n päivää.

Keskiviikkona 12.10. Helsingin Kallion kirkon aloittama saattokellojen soittaminen Aleppon pommituksen uhrien muistamiseksi on levinnyt ympäri maailmaa. Seurakunnat soittavat kelloja osoittaakseen myötätuntoa Syyrian sodan ja erityisesti Aleppon pommitusten uhreille. Kirkonkellojen soittaminen on kutsu rukoilla rauhaa ja sovintoa maailmaan.

"Herra, armahda! Herra, anna meille rauha!"

Mukana olevat seurakunnat on koottu karttapalveluun, joka löytyy osoitteesta www.evl.fi/alepponkellotLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Lisätietoja Aleponkelloista kirkon tiedotteessaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Voit auttaa Syyrian hädänalaisia rukouksin tai osallistumalla esimerkiksi Kirkon Ulkomaanavun keräykseenLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

2016-10-17 11:28:01.0