Tunnelmia muutoksen Majatalo-illasta

Ilkka Puhakka ja Samu Saarinen rohkaisivat ihmisiä puheen ja musiikin keinoin.

WhatsApp Image 2023-03-19 at 20.01.01.jpeg

Ilkka Puhakka kiipesi pöydälle kesken puheenvuoron!

Tunnelmia Muutoksen Majataloillasta sunnuntaina 19.3 – uskon ja toivon säveliä tarjoilivat Samu Saarinen ja Ilkka Puhakka

Muusikko-evankelista Samu kertoi illan aikana isoista muutoksista omassa elämässään. Lasten syntymät ja loppuun palaminen työelämässä ovat olleet merkittäviä tapahtumia Samulle. Yksi tärkeimpiä elämän käännekohtia on hänelle ollut myös oman uskon uudistuminen ja kutsumus muusikko-evankelistan tehtävään vuonna 2006.

Musiikillaan Samu haluaa antaa lohdutusta ja rohkaisua kuulijoille. - Vertaistuki ja rinnalla kulkeminen elämän myrskyissä on tärkeää, toteaa Samu. Itse säveltämässään laulussa ”Rakkaus on vaan” hän kertoo Jumalan rakkaudesta ja siitä, kuinka meidän tulisi osata kohdata muita ihmisiä. Jumalan armon syvyyden ja laajuuden ymmärtäminen on ollut Samulle hyvin merkityksellistä samoin kuin oma henkilökohtainen suhde Jeesukseen.

Illan toinen esiintyjä evankelista Ilkka Puhakka kertoi, että hän haluaa johdattaa Majataloillan kuulijat stressistä ja jännittyneisyydestä uskon lepoon. Hän kuvaili puheessaan, miten vihalla on tuhoava voima ja miten vihan mylly jauhaa hiljalleen ihmisen rikki. Parannuksen tekeminen vihasta on ratkaisevaa. – Joskus voi vaan antaa anteeksi ja antaa asioiden olla, toteaa Ilkka.

Seuraava Majataloilta Kangasalan kirkossa poikkeuksellisesti maanantaina 10.4 – toisena pääsiäispäivänä. Illan teema on Pimeydestä valoon, sinne meitä johdattaa erikoislääkäri Veli-Pekka Joki-Erkkilä ja bändi Gospel Covertajat

Teksti: Kirsi Ahtola

Katso Majatalo-ilta Kangasalan seurakunnan Youtube-kanavalla!
Muutoksen Majatalo osoitteessa:

Eveliina Sydänlähde