Kuhmalahden kirkolle aiheutettu syttymisvaara ilotulitteilla – asiasta on tehty rikosilmoitus

Kuhmalahden kirkko.png

Kuhmalahden kirkon pääovella ja sivuovella on havaittu uudenvuodenyönä toimintaa, jossa ilotulitteita on räjäytelty ovien edustan välittömässä läheisyydessä ja näin puurakenteiselle kirkolle on aiheutettu merkittävä tulipalovaara. Seurakunta on reagoinut asiaan ja tehnyt tänään 5.1. asiasta rikosilmoituksen. Tapahtumasta on myös olemassa valvontakamerakuvaa, joka on toimitettu poliisille.

Kangasalan seurakunnan vs. kirkkoherra Markku Viitala kommentoi tapahtumaa pettyneenä.
-  On erittäin ikävää, että tällaista tapahtuu erityisesti näin lähellä Rautjärven kirkon tuhopolton ajankohtaa. Tällainen toiminta ei ole hyväksyttävää millään muotoa. Tekijät eivät todennäköisesti ole tulleet ajatelleeksi sitä, millaisiin seurauksiin varomaton toiminta olisi pahimmillaan voinut johtaa.

Tässä vaiheessa seurakunta ei kommentoi asiaa enempää.

2023-01-05 15:33:40.0