Ilahduta lähimmäistä hygieniatuotteella diakonian Puhdasta joulumieltä -keräyksessä

”Rahat eivät aina riitä hammastahnaan”

Kun rahat ovat tiukilla, on tehtävä valintoja. Monen rahat riittävät vain asumiseen ja ruokaan.

− Ruokaa on pakko ostaa, mutta esimerkiksi shampoon ja deodorantin ostamisen voi jättää väliin silloin, kun on pakko. Diakonian asiakkaat kysyvät usein voiko ruokaan tarkoitetulla osto-osoituksellamme ostaa myös hygieniatarvikkeita, sanoo johtava diakoniatyöntekijä Mirja-Leena Hirvonen.

Kangasalan seurakunnan diakoniatyössä vähävaraisuuden tuomat arjet haasteet näkyvät joka päivä asiakkaiden kertomuksina. Esimerkiksi vessapaperia ja vauvan vaippoja on pakko ostaa, mutta muihin hygieniatuotteisiin ei enää ole varaa.

Seurakunta on järjestänyt jo viidentoista vuoden ajan hygieniatuotekeräyksen, jossa kangasalalaiset voivat auttaa antamalla läheiselle puhdasta joulumieltä. Hygieniatuotteet jaetaan diakonian asiakkaille joulun alla.

Hammastahna auttaa arjessa

Tuotekeräykseen voi osallistua pienelläkin panoksella.

− Hammasharjan ja -tahnan ostamisella auttaa jo isolla tavalla. Pienellä panostuksella saa antaa apua jokapäiväiseen arkeen. Lahjoituksena voi myös antaa esimerkiksi suihkushampoota ja hoitoainetta tai lasten hammasharjoja, -tahnoja tai shampoota.

− Keräys on ollut suosittu ihan ensimmäisestä keräysvuodesta alkaen. Kangasalalaiset antavat mielellään iloista joulumieltä. Joulusaunaperinne on meillä vahva, joten on kiva antaa toiselle puhdasta joulumieltä, kiittää Hirvonen.

Keräys messussa su 27.11.

Kangasalan kaikissa kirkoissa kerätään tuotteita ensimmäisen adventtisunnuntain messuissa su 27.11. Lahjoituksen voi jättää kirkon takaosassa sijaitsevaan koriin. Lisäksi tuotteita voi tuoda seurakuntatoimistolle 28.11.-2.12. toimiston aukioloaikoina eteisestä löytyvään koriin.

Hygieniatuote voi olla esimerkiksi deodorantti, hammasharja, hammastahna, suihkushampoo, tamponit, lasten vaipat tai pesuaine miehelle, naiselle, perheelle, nuorelle tai vanhalle. Lämmin kiitos avustasi!

2022-11-18 11:53:00.0