Alustava äänestysprosentti 8,8 - ennakkoon äänesti 1594 Kangasalalaista

Seurakuntavaalien ennakkoäänestyspisteissä Kangasalla äänesti yhteensä 1641 henkilöä, joista 1594 äänesti Kangasalan seurakunnan seurakuntavaaleissa. Alustava äänestysprosentti on 8,8 kaikista Kangasalan seurakunnan äänioiketetuista. Luku on hieman alhaisempi kuin edellisissä vaaleissa neljä vuotta sitten, jolloin luku oli 11,2 prosenttia.

Viisipäiväinen ennakkoäänestys päättyi lauantaina 12. marraskuuta. Varsinainen vaalipäivä on ensi sunnuntaina eli 20. marraskuuta, jolloin Kangasalla voi äänestää messun jälkeen Kangasalan kirkossa kello 11-20.

Vaalitulos vahvistetaan myöhään sunnuntaina

Kangasalla äänioikeutettuja on 18181 henkilöä. Lopullinen ennakkoäänten määrä ja ennakkoäänestysprosentti selviävät vasta sen jälkeen, kun posti on toimittanut kaikki seurakuntaan muualla maassa annetut Kangasalan seurakunnan äänet.

Lopullinen vaalitulos selviää, kun sekä ennakkoon että varsinaisena vaalipäivänä annetut äänet on laskettu. Tämä tapahtuu myöhään sunnuntai-iltana 20. marraskuuta.

2022-11-14 14:41:48.0