Seurakuntalaisia kutsutaan mukaan piispantarkastusviikonloppuun 7.-9.10.

Kangasalan seurakunnassa on käynnissä piispantarkastus, joka on seurakunnan toiminnan tarkastamista ja tulevaisuuden suunnittelua koskeva kokonaisuus. Piispantarkastuksen kesto on noin puoli vuotta ja se alkoi yhteisellä messulla Kangasalan kirkossa 30.1.2022. Nyt seurakuntalaisia kutsutaan uudelleen yhteen osaksi piispan visitaatioviikonloppua.

Piispa Matti Repo Kangasalan kirkossa.

Visiitaatioviikonloppua vietetään 7.-9-10.2022. Viikonlopun aikana piispa vierailee Tredun toimipisteessä, Tam-Silkillä ja kaupungintalossa. Tämän lisäksi on yhteistä työskentelyä seurakunnan luottamushenkilöiden ja työntekijöiden kesken sekä koko seurakunnalle yhteisiä avoimia tilaisuuksia.

Piispantarkastusviikonvaihteen ohjelma

Seurakuntalaisia kutsutaan mukaan seuraaviin avoimiin tilaisuuksiin. Olet lämpimästi tervetullut!

Perjantai 7.10.

Aamurukous Kangasalan kirkossa klo 9. Aamurukouksen pitää piispa Matti Repo.
Nuortenilta Parkissa klo 18.30.

Lauantai 8.10.

Päivärukous Kuhmalahden kirkossa klo 15. Rukoushetken pitää piispa Matti Repo.

Sunnuntai 9.10.

Piispanmessu Kangasalan kirkossa klo 10. Liturgina piispa Matti Repo.
Messun jälkeen keittolounas, kirkkokahvit ja piispantarkastuksen päätöstilaisuus Suoraman seurakuntakeskuksessa. Tilaisuuteen järjestetään bussikuljetus Kangasalan kirkolta messun jälkeen. Paluubussi lähtee Suoramalta takaisin kirkolle noin klo 13.30.

Mikä on piispantarkastus?

Piispantarkastus on tulevaisuuteen suuntaava kokonaisuus, joka tukee seurakunnan osallistumista Kristuksen missioon omalla paikkakunnallaan ja osallisuutta kirkon yhteiseen tehtävään. Lisäksi piispantarkastus tukee paikallisten verkostoresurssien löytämistä ja vahvistamista.

Tampereen hiippakunnan piispantarkastukseen kuuluu avauspäivä, matkakumppanuuden päivä, toimintaympäristön tutkiminen, hallinnon ja talouden tarkastus sekä piispanvisitaatio. Piispantarkastuksen eri vaiheisiin on kutsuttu mukaan seurakunnan työntekijöitä ja luottamushenkilöitä, seurakuntalaisia ja verkostokumppaneita kussakin tilanteessa tarkoituksenmukaisella tavalla. Kangasalla piispantarkastus päättyy visitaatioviikonlopun yhteiseen messuun ja päätöstilaisuuteen sunnintaina 9.10.

Wed Sep 28 13:15:00 EEST 2022