Kirkkoherra Seppo Jarva on hakenut vuodeksi virkavapautta tehtävästään

Kirkkoneuvosto on kokouksessaan ma 23.5. puoltanut kirkkoherra Seppo Jarvan vuoden virkavapautta ajalle 1.8.2022–31.7.2023. Jarva siirtyisi täksi ajaksi Kittilän seurakunnan kirkkoherran viransijaiseksi.

Seppo Jarva ja kitara. Iloinen kuva Kangasalan kirkosta.

Seppo Jarvan kitaran ääniä kuullaan vuoden ajan Kittilässä.

Lähes 20 vuotta kirkkoherrana Kangasalla toiminut Jarva sanoo haaveilleensa lapin maisemista jo pitkän aikaa.

- Työntekijöitä kannustan aina rohkeisiin kokeiluihin. Tämä on juuri sellainen nyt omassa elämässäni, hän kertoo.

Kirkkoneuvoston päätös siirtyy seuraavaksi käsitelväväksi Tampereen hiippakunnan tuomiokapituliin, jossa virallinen päätös virkavapaudesta voidaan tehdä. Samainen päätäntäelin päättää myös siitä, kuka tulee hoitamaan Kangasalan kirkkoherran tehtävää. Vuoden viransijaisuuteen Kangasalan seurakunnan kirkkoneuvosto on pyytänyt virkamääräystä nykyiselle seurakunnan kappalaiselle Markku Viitalalle.

2022-05-24 10:13:00.0