Seurakunnan rippileirillä todettu altistuminen Korona-virukselle

Seurakunnan Pyysalo 2 –rippileirin toisessa alaryhmässä on todettu altistuminen Korona-virukselle. Altistuminen on tapahtunut Leiri- ja tapahtumakeskus Pyysalossa leirin lähijakson aikana 2.-4.3.2021. Tieto altistumisesta tuli seurakunnalle lauantaina 6.3.2021.

Korona-virukseen sairastunut henkilö ei ole oireillut leirijakson aikana, vaan saanut positiivisen koronatestituloksen kotioloissa leirijakson jälkeen. Altistuminen koskee kolmeen osaan jaetun isomman leirin yhtä pienryhmää, johon kuului 8 rippikoululaista, 2 isosta ja 2 seurakunnan työntekijää.

Seurakunta on ollut yhteydessä rippikoululaisten huoltajiin. Virukselle altistuneet seurakunnan työntekijät ovat omaehtoisessa karanteenissa. Mahdolliset jatko-ohjeet ja tarkemmat karanteeniohjeistukset tulevat terveysviranomaisilta.

Pyysalo 2 -rippileiri toteutettiin kolmeen alaryhmään jaettuna. Alaryhmä, jossa nyt altistuminen on todettu, ehti käydä rippikoulua ensin etäopiskellen kotonaan sekä leirijakson Pyysalon leiri- ja tapahtumakeskuksessa. Rippikoulua jatkettiin leirijakson jälkeen lähijaksona Nuorisotila Parkissa, mutta koronavirukseen sairastunut henkilö ei osallistunut kyseiselle lähijaksolle. Rippikoulun lähijakso Parkissa sekä samaisen rippikoulun ryhmä 3:n leirijakso Pyysalossa on keskeytetty välittömästi altistumistiedon jälkeen. Rippikoululaisten osalta rippikoulu käydään loppuun etäopiskellen.

Seppo Jarva, kirkkoherra
seppo.jarva@evl.fi