Kirkkoherranviraston nimi muuttuu

Kangasalan seurakunnan kirkkoherranviraston nimi vaihtuu vuodenvaihteessa seurakuntatoimistoksi. Nimen muutoksen taustalla on, että Kangasalan seurakunta liittyy osaksi Tampereen Aluekeskusrekisteriä vuoden 2021 alusta.

-Muutoksen seurauksena väestökirjanpitoon liittyvät viranomaistehtävät siirtyvät Aluekeskusrekisterin tehtäviksi. Tämä merkitsee suurta muutosta nykyisen kirkkoherranviraston palveluprofiiliin. Tulevaisuudessa seurakuntalaisia kohdataan toimistossa / virastossa erityisesti kirkollisiin toimituksiin sekä henkilö- ja tilavarauksiin liittyvissä asioissa, sanoo kirkkoherra Seppo Jarva.

Jarva toteaa, että kirkkoherranvirasto saattaa tuntua monesta henkilöstä viralliselta ja etäiseltä nimikkeeltä.
-Seurakuntatoimisto-nimike luo puolestaan läheisen ja arkisen mielikuvan. Vaikka kirkkoherranvirasto-nimike on varsin tunnettu, seurakuntatoimisto-nimike saattaa tuntua ymmärrettävämmältä etenkin nuoren sukupolven keskuudessa.

Wed Nov 11 10:21:00 EET 2020