Seurakunta mukaan Ruutanan monitoimitaloon

Kangasalan kirkkovaltuusto päätti kokouksessaan 17.6., että seurakunta osallistuu Ruutanan monitoimitalohankkeeseen pitkäaikaisella vuokrasopimuksella.

Kangasalan kaupunki on päättänyt rakennuttaa Ruutanan kaupunginosaan, Ruutanan vanhan päiväkodin paikalle, monitoimitalon. Hankkeen tavoitteena on, että monitoimitalo aktivoi alueen yhteisöllistä toimintaa ja palvelee kaikkia kaupunkilaisia.

Nyt kilpailutettavassa vaiheessa on tarkoitus toteuttaa uudisrakennus varhaiskasvatuksen, nuorisotoimen ja seurakunnan toimintoja varten. Näihin tiloihin kuuluu muun muassa varhaiskasvatuksen (päiväkodin) tiloja,

nuorisotiloja, ateria- ja siivouspalvelun tiloja, liikuntatilaa ja seurakunnan kerho- ja kokoontumistiloja.

Ajatuksena on, että seurakunta lähtisi hankkeeseen mukaan pitkällä, noin 15 - 20 vuoden, vuokrasopimuksella. Tavoitteena on, että talo olisi käytössä syksyllä 2021.

2019-06-18 09:17:00.0