Pääsiäisen jumalanpalvelukset ja messut

risti

Kiirastorstai 18.4.

09:00 Kaikille avoin Pohjan koulun pääsiäiskirkko. Tervetuloa!
Saarnaaja: Monika Viitala
Kanttori: Janne Kyrönlahti

19:00 Kiirastorstain messu "Pyhä ehtoollinen"  Kangasalan kirkossa.
Liturgi: Heidi Pitkänen
Kanttori: Jukka Heroja
Musiikkiryhmä: Kangasalan kirkkokuoro
kautta.

Kiirastorstaina muistamme Jeesuksen asettamaa ehtoollista. Kiirastorstai johdattaa kristikunnan pääsiäisen kärsimykseen ja Kristuksen ristin juurelle. Tule viettämään yhdessä ehtoollista ja kulkemaan kohti Golgataa.

19:00 Taize-laulujen messu Kuhmalahden kirkossa. Kiirastorstai - "Pyhä ehtoollinen".
Musiikkiryhmä: Vivace-kuoro
Kolehti: Nimikkolähetti Pauli Vanhasen työn tukemiseen Kenian lähialueilla SLEY:n kautta.

19:00 Kiirastorstain messu Sahalahden kirkossa. Messun teema: Pyhä ehtoollinen
Luuk. 22:14-22
Liturgi: Mustajärvi Markku
Saarnaaja: Markku Mustajärvi
Musiikkiryhmä: Sahalahden kirkkokuoro

Pitkäperjantai 19.4.

10:00 Pitkäperjantain sanajumalanpalvelus Kangasalan kirkossa. Pitkäperjantain jumalanpalvelus "Jumalan Karitsa"
Liturgi: Riikka Hämäläinen
Kolehti: Nimikkolähettien Sari ja Vesa Lehtelän työn tukemiseen Israelissa SLS.n kautta.
Tilaisuuden jälkeen mahdollisuus yksityiseen rippiin kirkon takaosassa.

12:00 Pitkäperjantain sanajumalanpalvelus Sahalahden kirkossa. Päivän aihe: Jumalan Karitsa
Liturgi: Kari Mikkonen
Musiikkiryhmä: Päiväkuoro

15:00 Jeesuksen kuolinhetken rukoushetki Kuhmalahden kirkossa. Pitkäperjantai - "Jeesus kuolee".

Pääsiäisyö la 20.4.

23:00 Gospelmessu Kuhmalahden kirkossa. Pääsiäisyö - "Kristus on voittanut kuoleman".
Musiikkiryhmä: Vivace-kuoro
Kolehti: Lukutaitoa naisille Afrikassa -ohjelmaan Saharan eteläpuolisen Afrikan maissa 16 vähemmistökielellä.
Ohjelmasta hyötyvät naiset ja koulunkäyntinsä keskeyttäneet tytöt.
Pääsiäisateria Pentosalissa messun jälkeen.

Pääsiäispäivä su 21.4.

10:00 Pääsiäismessu "Kristus on ylösnoussut!" Kangasalan kirkossa.
Liturgi: Marko Sagulin
Kanttori: Jussi Tamminen
Ohjelmasta hyötyvät naiset ja koulunkäyntinsä keskeyttäneet tytöt.
Tervetuloa viettämään kristikunnan suurinta juhlaa yhteiseen messuun! Kristus nousi kuolleista!

12:00 Pääsiäismessu Sahalahden kirkossa. Aiheena: Kristus on ylösnoussut!
Musiikkiryhmä: Sahalahden kirkkokuoro
Ohjelmasta hyötyvät naiset ja koulunkäyntinsä keskeyttäneet tytöt.

15.00 Sanajumalanpalvelus Vatialan srk-kodissa.
Ohjelmasta hyötyvät naiset ja koulunkäyntinsä keskeyttäneet tytöt.

16:00 Ruutanan ja Havisevan kylien pääsiäisen jumalanpalvelus Ruutanan srk-kodissa. Yhdessäoloa Sanan, rukouksen ja hyvän musiikin ääressä.
Ohjelmasta hyötyvät naiset ja koulunkäyntinsä keskeyttäneet tytöt.

2. pääsiäispäivä ma 22.1.

10:00 Messu Kangasalan kirkossa. Pyhän evankeliumiteksti (Luuk. 24:13-35) johdattaa meidät Emmauksen tielle, kohtaamaan ylösnousseen Kristuksen.
Liturgi: Elina Oksanen
Musiikkiryhmä: Melody-kuoro
Kolehti: Lähetysyhdistys Kylväjän tekemälle pakolaistyölle, jonka koordinaattorina toimii nimikkolähetti Mikko Puhalainen.

10:00 Messu Vehkajärven kirkossa "Ylösnousseen kohtaaminen"
Liturgi: Auni Kaipia
Kolehti: Vehkajärven Rukoushuonekunnalle.