Seurahuoneen kahvilatoiminta loppuu 14.3.

Kirkkoneuvosto päätti 19.2.2019 pidetyssä kokouksessa lakkauttaa Kahvila Seurahuoneen kahvilatoiminnan. Seurahuone jää edelleen olemaan seurakuntalaisten kohtauspaikkana.
Seurahuone_kuppi_M.jpg

Seurakuntamme ei ole onnistunut vakiinnuttamaan Seurahuoneen roolia keskeisenä vapaaehtoistoiminnan keskuksena monivuotisesta yrityksestä huolimatta. Menneiden vuosien aikana Seurahuone on toiminut useiden työalojen ”sateenvarjon” alla ja vapaaehtoisten joukko on ollut kutistumaan päin. Uusia nuoria vapaaehtoisia ei ole löytynyt, vaan valitettavan harva on löytänyt oman paikkansa Seurahuoneen vapaaehtoistehtävässä.

Vapaaehtoiskoordinaattori Eveliina Sydänlähteen tehtävä vapaaehtoistyön kehittäjänä on kärsinyt hänen toimiessaan kahvilatoiminnan mahdollistajana. Tämän lisäksi Kahvila Seurahuoneen alkuperäinen tarkoitus olla nimenomaan vaapaaehtoispohjalta toimiva vapaaehtoistyön keskus ei ole teutunut. Kahvilatoiminta on vienyt taloudellista resurssia enemmän kuin se on sitä tuottanut.

Pidempiaikaisen selvitystyön jälkeen ja edellä mainittuja asioita pohdittuaan kirkkoneuvosto on tiistaina 19.2.2019 päättänyt lakkauttaa kahvila Seurahuoneen kahvilatoiminnan. Kahvila on auki viimeisen kerran torstaina 14.3.2019. Seurahuone toimii jatkossa yhtenä Kangasalan seurakunnan toimitilana ja mahdollistaa seurakuntalaisten kohtaamisen edelleen. Seurahuoneella kokoontuu viikoittain mm. pieniä ryhmiä rukouksen, raamatun ja käsitöiden äärelle.

Lisätietoja Seurahuoneen kahvilatoiminnan lakkauttamisesta voit lukea kirkkoneuvoston kokouksen pöytäkirjasta (pdf).

Lisätietoja antaa myös vs. talousjohtaja Henri Lehtola, 040 309 8007 tai kirkkoherra Seppo Jarva, 040 309 8100.

2019-02-20 10:35:00.0