Pääsiäisen ajan tapahtumat Kangasalan seurakunnassa

Tervetuloa mukaan pääsiäisen ajan tapahtumiin!
pääsiäinen

Palmusunnuntai 25.3.

”Kunnian kuninkaan alennustie”

Aarrearkkumessu klo 11 Kangasalan kirkossa. Elina Oksanen, Tarja Sillanpää

Pop-up vohvelikahvila klo 14−16 Havisevan rukoushuoneessa. Vapaaehtoinen maksu lähetystyön hyväksi.

Eväsmessu klo 16 Sahalahden seurakuntatalossa. Markku Mustajärvi.

Paastonajan virsilauluilta klo 18 Kuhmalahden kirkossa. Mukana Mattssonin perhe: Fanni, saksofoni, Aino, huilu, Helmi, fagotti ja Tuomo, puhe sekä Matti Knaapi, laulu.

Maanantai 26.3.

Hiljaisen viikon virsi-ilta klo 18 Kangasalan kirkossa. Kangasalan kirkkokuoro toimii esilaulajana. Kirkkokuoron johtajana toimii kanttori Jukka Heroja. Vapaa pääsy.

Tiistai 27.3.

Pieni Passio ja hiljaisen viikon iltamusiikki kello 19 Kangasalan kirkossa. Valkeakosken Sääksmäen seurakunnan Laulun siivin -kuoro esittää Samuel Ahtiaisen säveltämän Pienen Passion. Passio on musiikkipainotteinen kertomus Jeesuksen ristintiestä Markuksen evankeliumin mukaan. Passion sanat ovat Mirjam Saarelan käsialaa ja sovitus Jussi Tammisen. Vapaa pääsy, käsiohjelmamaksu 10 euroa musiikkityölle.

Kiirastorstai 29.3.

”Pyhä ehtoollinen”

Messu klo 19 Kangasalan kirkossa. Elina Oksanen, Jukka Heroja.

Messu klo 19 Sahalahden kirkossa. Seppo Jarva, Janne Kyrönlahti.

Taize-laulujen messu klo 19 Kuhmalahden kirkossa. Auni Kaipia, Tarja Sillanpää ja Vivace-kuoro.

Pitkäperjantai 30.3.

”Jumalan Karitsa”

Sanajumalanpalvelus klo 10 Kangasalan kirkossa. Riikka Hämäläinen, Jukka Heroja, Kangasalan kirkkokuoro.

Mahdollisuus yksityisrippiin sanajumalanpalveluksen jälkeen klo 11 Kangasalan kirkossa. Vanha kristillinen tapa on ollut valmistautua pääsiäiseen tutkiskelemalla omaa elämää ja omia syntejä. Erityisesti on kaikkia kristittyjä kehotettu vähintään kerran vuodessa tunnustamaan syntinsä Jumalalle papin edessä ja sitten saamaan synninpäästö. Pastori Heikki Repo ottaa vastaan yksityisrippejä Kangasalan kirkon lastenhuoneessa.

Sanajumalanpalvelus klo 12 Sahalahden kirkossa. Heidi Pitkänen, Janne Kyrönlahti.

Jeesuksen kuolinhetken rukoushetki klo 15 Kuhmalahden kirkossa. Riikka Hämäläinen, Jukka Heroja.

Pääsiäisyö 31.3.

”Kristus on voittanut kuoleman”

Messu klo 23 Kangasalan kirkossa. Heikki Repo, Jukka Heroja, Kangasalan kirkkokuoro. Tunnelmallinen ja riemullinen ylösnousemuksen juhla.

Messu klo 23 Kuhmalahden kirkossa. Auni Kaipia, Jussi Tamminen. Pääsiäisateria messun jälkeen Pentosalissa.

Pääsiäispäivä 1.4.

”Kristus on ylösnoussut!”

Messu klo 10 Sahalahden kirkossa. Markku Mustajärvi, Janne Kyrönlahti, Sahalahden kirkkokuoro.

Sanajumalanpalvelus klo 13 Ruutanan seurakuntakodissa. Markku Mustajärvi, Janne Kyrönlahti.

Sanajumalanpalvelus klo 15 Vatialan seurakuntakodissa. Markku Mustajärvi, Jukka Heroja.

2. pääsiäispäivä 2.4.

”Ylösnousseen kohtaaminen”

Messu klo 10 Kangasalan kirkossa. Seppo Jarva, Jukka Heroja.

Messu klo 10 Vehkajärven kirkossa. Manta Jutila, Janne Kyrönlahti.

Sanajumalanpalvelus klo 14 Kuohenmaan koulussa (Rissanrannantie 6). Seppo Jarva, Jukka Heroja.

Fri Mar 16 13:21:00 EET 2018