Ilmianna ikäihminen, joka kaipaa seuraa tai apua!

Tarvitsisiko kotona asuva omaisesi tai tuttu ikäihminen apua arjen askareisiin? Seurakunta etsii kotihoidon piirissä olevia ikäihmisiä, joille voi tehdä hyvän teon.

kädet

HyväTeko-kampanjan tempauksessa seurakunnan työntekijät auttavat ikäihmisiä heidän arjessaan. Tempauksen ryhmät jalkautuvat eri koteihin, ja jokaisen vanhuksen luona vieraillaan tunnin ajan.

– Kotihoito on kohtuullisen kiireinen käydessään vanhusten luona. Valitettavasti heillä ei ole aikaa kahvitella, haravoida puutarhassa tai pestä ikkunoita. Ryhmät tarjoavat aikaa ja seuraa vanhuksille sekä tekevät vanhuksen toivomia tehtäviä, henkilöstöpäällikkö Sari Lehtinen sanoo.

– Palvelutaloissa asuvilla vanhuksilla on usein seuraa ja tapahtumia. Monet kotihoidon palvelun piirissä olevista ikäihmisistä asuvat yksin ja ovat sen verran huonossa kunnossa, että eivät pääse erilaisiin tapahtumiin. Monet kokevat yksinäisyyttä.  Tarkoituksena on tuoda iloa vanhuksen arkeen luottamuksellisesti ja luotettavasti.

Tempaukset toteutetaan syys-lokakuun aikana. Apua tai seuraa toivovan ikäihmisen tiedot voi ilmoittaa kyseisestä tempauspäivästä vastuussa olevalle seurakunnan työntekijälle.

HyväTeko-kampanjassa yksityiset kangasalalaiset, seurakunnan työntekijät ja Kangasalan yritykset ja yhdistykset tekevät viikoittain yhden hyvän teon.

Kotihoidon asiakkaiden HyväTeko-tempauksen päivämäärät

• La 2.9.  Ilmoittautuminen pe 25.8. mennessä. Tiia Ritola p. 040 3098050. (Asiakkaita on löytynyt jo kivasti)
  • La 9.9. Ilmoittautuminen pe 1.9. mennessä. Sanna Vehkaoja, p. 040 3098001
  • La 7.10.  Ilmoittautuminen pe 29.9. mennessä. Harri Pitkämäki, p. 040 3098021
  • Ma 16.10. Ilmoittautuminen 9.10. mennessä. Sari Lehtinen, p. 040 3098 009.

Tue Aug 29 09:59:01 EEST 2017