Pekka Simojoki 60 vuotta - Majatalo-illassa huippuartisteja

Tammikuun 14. päivänä järjestettävässä Majatalo-illassa juhlistetaan 60 vuotta täyttävää Pekka Simojokea.
Pekka Simojoki

Ystävyyden Majatalo -nimisessä illassa ovat esiintymässä muun muassa muusikot Jukka Salminen sekä Pekka ja Merja Laaksonen. Puhujana on Ari Tähkäpää Mikkelin hiippakunnan tuomiokapitulista.

Kangasalalainen gospelmuusikko Simojoki perusti Kangasalan seurakunnan kanssa yhteistyössä Majatalo-illat Kangasalle 15 vuotta sitten. Simojoki on alusta asti toiminut iltojen juontajana.

Majatalo-iltojen ohjelmana on iltateetarjoilu, laadukasta musiikkia, yhdessäoloa, rukousta, Sanaa ja lämmintä läsnäoloa. Majatalo-illat järjestetään kesätaukoa lukuun ottamatta kerran kuukaudessa. Illoissa käy kaiken ikäisiä seurakuntalaisia nuorista lapsiperheisiin sekä ikäihmisiin. Majatalot streamataan sekä näytetään myöhemmin tallenteena seurakunnan YouTube-kanavalla ja TV7-kanavalla.

Tuottelias gospelmuusikko

Pekka Simojoki on yksi tämän hetken tuotteliaimpia suomalaisia gospelmuusikoita. Erityisesti hänet tunnetaan lukuisista messuista, musikaaleista, yhtyeistä ja suuresta määrästä suosittuja yhteislauluja. Ensimmäiset sävellyksensä Simojoki teki noin 13-vuotiaana, mutta vakavampi musiikin tekeminen alkoi myöhemmin, kun hän ryhtyi yhteistyöhön runoilija Anna-Mari Kaskisen kanssa vuonna 1979. Yhteistyön tuloksena on syntynyt lukuisa määrä rakastettuja hengellisiä lauluja, messuja ja musikaaleja.

Simojoki kiertää EXIT-yhtyeen ja EtCetera-kuoron kanssa sekä pitää paljon trubaduurikonsertteja muun muassa kouluissa. Hän myös vierailee tapahtumissa, festivaaleilla ja seminaareissa sekä tekee sävellystöitä.

Majatalo-ilta Kangasalan kirkossa su 14.1.2018 klo 18. Lasten Majatalo Tapulinmäellä samaan aikaan. Kevään muut Majatalot Kangasalan seurakunnassa järjestetään 11.2., 11.3. ja 15.4. Majatalo-iltoja voi seurata suorana lähetyksenä osoitteesta kangasalanseurakunta.fi/kotikirkkokanava sekä myöhemmin seurakunnan YouTube-kanavalta ja TV7-kanavalta.

Mitä ihmeen Majatalo?

Katso video Pekka Simojoen haastattelusta: https://www.youtube.com/watch?v=BxhJ-eYcxQU

Katso uusin Majatalo, Kauneimpien joululaulujen Majatalo: https://www.youtube.com/watch?v=KwoIgF_6kpA

2018-01-03 14:41:01.0