Sävellyskilpailun finaalikonsertti Majatalo-illassa 8.10.

Yleisö äänestää voittajakappaleen kuuden finalistin joukosta.
juhlavuoden logo

Tänä vuonna 650-vuotisjuhlavuottaan viettävän Kangasalan seurakunnan kilpailuun osallistui 63 teosta, joista 6 selvitti tiensä finaalikonserttiin asti.

Finalistit valinneeseen raatiin kuului Kangasalan seurakunnan työntekijöitä sekä musiikin ammattilaisia, muun muassa finaalikonsertin juontava muusikko Pekka Simojoki. Yleisö äänestää voittajan finaalikonsertissa. Kappaleiden ensiesityksestä vastaavat Kangasalan seurakunnan Staff-kuoro ja -bändi kanttori Jukka Herojan johdolla. Iltaa piristävät lukuisat vierailevat muusikot ja solistit, muun muassa Sahalahdella asuvat gospelmuusikot Minna ja Jussi Pyysalo.

– Tulossa on erittäin korkeatasoinen, hauska ja monipuolinen yhteislaulukonsertti, yksi finalistit valinneen raadin jäsenistä, vapaaehtoiskoordinaattori Eveliina Sydänlähde iloitsee.

Majatalo-illat ovat Kangasalan kirkossa kuukausittain järjestettäviä musiikkipainotteisia tapahtumia. Tapahtumissa on lastenhoito, iltateetä, musiikkivieras sekä lyhyt puheenvuoro erilaisista elämänläheisistä aiheista. Illat ovat saaneet valtakunnallista näkyvyyttä: tapahtumat live-streamataan Kangasalan seurakunnan YouTube-kanavalle ja myöhemmin leikataan ohjelmiksi TV7-televisiokanavalle.

Finaalikappaleiden säveltäjät ovat eri puolelta Suomea, mm. Kuopiosta, Torniosta ja Lappeenrannasta. Yleisö voi äänestää tekstiviestillä ympäri Suomen reaaliaikaisesti livelähetystä seuraamalla.

Tilaisuus on kaikille avoin ja maksuton. Tilaisuuden lopuksi eniten ääniä saaneet kappaleet palkitaan. Erikoisohjelmanumerona illan päätteeksi esitellään Kangasalan kirkko uudistetussa ulkovalaistuksessaan.

”Uusien laulujen Majatalo” su 8.10. klo 18 Kangasalan kirkossa.

Tue Sep 26 15:30:01 EEST 2017