Kastepuu otettiin käyttöön

Kastepuu kasvattaa lehtiään Kangasalan kirkossa.
Puinen kastepuu, Finnen malja kastemalja sekä taustalla Kangasalan kirkon alttari.

Tänään sunnuntaina 8.1. "Kasteen lahja"-pyhänä otettiin käyttöön Kangasalan seurakunnan kastepuu, johon jokainen seurakunnan jäseneksi kasteen kautta liitetty saa oman lehden. Lehtien vihreä väri symboloi uutta elämää ja kasvua. Kirkossa esillä oleva puu kertoo kasvavasta seurakuntayhteisöstä. Samalla se muistuttaa kiittämään uusista seurakunnan jäsenistä ja rukoilemaan heidän puolestaan.

Kastepuita on käytössä eri puolilla Suomea, mutta Kangasalla käytäntö on uusi. Puu kasvattaa lehtiään jatkossa aina kastettujen kirkkopyhästä seuraavan vuoden kastettujen kirkkopyhään saakka ja puu on esillä pysyvästi kirkkosalissa.

Kasteperheillä tai kastetuilla itsellään on mahdollisuus kiinnittää oma nimikkolehti puuhun. Kun puu tyhjennetään vuoden päätteeksi, voi lehden hakea itselleen muistoksi kasteesta ja seurakuntayhteydestä.

Kun seurakuntaan liittyy uusi jäsen kasteen kautta, yhteisö kasvaa. Kangasalan seurakunta on kiitollinen jokaisesta uudesta jäsenestään ja haluaa juhlia yhdessä kastettujen kanssa.

- Uusi seurakunnan jäsen on tärkeä osa seurakuntayhteisöämme. Kaste on lahja ja sitä on syytä juhlia, iloitsee kirkkoherra Seppo Jarva.

2017-01-08 15:59:00.0