Mikkelinpäivä 2.10. kutsuu perheitä kirkkoon

Kuka on sinun enkelisi?

Suuremman-suojassa-enkelien-sunnuntai-hoyhen_THUMB.jpg

Tänä vuonna sunnuntaina 2.10. vietettävänä mikkelinpäivänä monissa seurakunnissa järjestetään perhemessuja ja muita koko perheen tapahtumia. Mikkelinpäivän evankeliumissa lapset asetetaan uskon esikuvaksi, ja siksi päivän vietossa korostuvatkin juuri lapset ja lapsen usko.

Alkujaan arkkienkeli Mikaelille omistetun juhlapyhän teksteissä tutkitaan enkeleitä ja heidän merkitystään. Kristillisessä ajattelussa enkelit ovat Jumalan sanansaattajia, jotka suojelevat ja opastavat ihmisiä.

Kangasalan kirkossa vietetään perheille suunnattua Aarrearkkumessua su 2.10 klo 11. Messun jälkeen lounas ja perheiden yhteistä puuhaa Kirkonkylän seurakuntakodilla.

Mikkelinpäivää eli enkelien sunnuntaita vietetään myös osoitteessa suuremmansuojassa.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Sivustolle on kerätty tietopaketti mikkelinpäivästä sekä muun muassa lasten tekemiä rukouksia.

2016-09-27 15:56:21.0