Tiekirkko on avoinna kesällä 5.6–6.8. arkisin klo 11–17 ja keskiviikkoisin tarjolla on livemusiikkia

Katso alta kesä-keskiviikkojen musiikkituokioiden esiintyjät ja tule nauttimaan livemusiikista kauniiseen kirkkoomme.

Kangasalan kirkko kesällä

Kangasalan kirkko toimii jälleen tiekirkkona kesällä 2023

Kirkko on avoinna 5.6.–6.8.2023 välisenä aikana arkipäivisin klo 11–17. Paikalla on osaava oppaamme, joka kertoo kirkon historiasta. Kirkkoa voi myös ihailla omassa rauhassaan.

Tiekirkot kutsuvat paitsi ihailemaan arkkitehtuuria ja kulttuurihistoriallisesti arvokkaita nähtävyyksiä, myös hiljentymään. Tiekirkkoina toimii sekä luterilaisia että ortodoksisia kirkkoja.

Jos matkustelet Suomessa, omalle reitille osuvat kirkot löytyvät helposti tiekirkot.fi -sivulta. Sivuston karttaan voi syöttää matkan lähtö- ja päätepisteen ja tarkastella matkan varrelle osuvia kirkkoja. Samalta sivulta voi tarkistaa myös Tiekirkkojen tarkat aukioloajat. Pääsääntöisesti kirkot ovat avoinna kesä-elokuussa, mutta aukioloajoissa on vaihtelua.

Mitä Tiekirkot ovat?

Tiekirkot ovat pääteiden varsilla olevia kirkkoja, jotka pitävät ovensa auki kesällä ja näin tarjoavat levähdyspaikan matkailijoille aina kesäkuun alusta elokuun puoliväliin asti.

Ensimmäiset Tiekirkot avautuivat Suomeen 1990-luvun alussa, jolloin avoinna oli muutama kirkko Pohjois-Suomessa. Saksasta lähtenyt idea avointen ovien kirkoista on vuosien mittaan laajentunut koko Suomeen. Mukana on sekä evankelisluterilaisia että ortodoksisia kirkkoja.

Kesäkeskiviikkoisin Kangasalan kirkossa on tarjolla livemusiikkia klo 12.00

Musiikkituokioihin on vapaa pääsy.

Keskipäivän musiikkituokioiden esiintyjät 2023:

Ke 7.6.  Kiia Heroja, sello, Fanni Heroja, piano, Kati Tuominen-Heroja, viulu & Jukka Heroja, sello

Ke 14.6. Iiro Komulainen, piano

Ke 21.6. Janne Kyrönlahti, urut

Ke 28.6. Santeri Rautiainen, kitara

Ke 5.7. Saksofonikvartetti: Minna Taivaslampi, alttosaksofoni, Jouko Partanen, alttosaksofoni, Markus Silvola, tenorisaksofoni,  Rami Helminen, baritonisaksofoni

Ke 12.7. Duo Lux: Marja Nevankallio, konserttikantele ja laulu & Sandy Ahjo, huilu ja laulu

Ke 19.7. Sannamaria Salli, laulu, Jussi Tamminen, piano

Ke 26.7. Trio Sointu: Tiina Kaukinen, viulu, Elina Honkonen, sello & Rea Metsähonkala, huilu

Ke 2.8. Esa Toivola, urut

Ke 9.8. Verena Steffen, huilu & Olivier Eisenmann, urut