Hengellinen pohdiskelu ja uskonelämä

Hengellistä pohdiskelua voi tehdä kukin omalla tavallaan. Joillekin hengellinen pohdiskelu on osallistumista jumalanpalvelukseen, kun taas joku toinen kokee pyhän kosketuksen luonnossa.

Rukous on sydämen puhetta Jumalalle. Rukoilla voi yksin tai yhdessä, kotona tai seurakunnan kanssa. Seurakunnan yhteinen jumalanpalvelus antaa mahdollisuuden pysähtyä ja hengähtää arjen kiireiden keskellä.

Hyvinvointia kristillisestä meditaatiosta

Maria King kertoo kristillisestä meditaatiosta ja lopuksi voit liittyä mukaan Psalmi-hengitys meditaatioon: "Sydämeni riemuitsee Herrasta, Herra nostaa minun pääni pystyyn." 1. Sam. 2:1. Haastattelijana citypappi Riikka Mattila.

YouTube-video

HiljentyminenLinkki avautuu uudessa välilehdessä on Jumalan puoleen kääntymistä. Se voi olla yhdessä rukoilemista jumalanpalveluksessa, hiljaista rukousta metsän siimeksessä tai vaikkapa hartauden kuuntelemista nettisivuilta.

Usko Jumalaan on turvallista luottamusta siihen, että ihmisen elämä ei ole pelkästään omien käsien varassa. Niin kuin lapsi turvautuu vanhempiinsa, ihminen voi turvautua Jumalaan. Lue lisää siitä, mitä on kristinuskoLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja mitä tarkoittaa luterilaisuus.