Apua riippuvuuksiin

Oletko ollut huolissasi omasta tai läheisesi päihteiden käytöstä tai pelaamisesta? Onko joku huomauttanut sinua siitä? Vai onko päihteistä ja pelaamisesta tullut jo selviä ongelmia?

Päihteiden liiallinen käyttö tai peliriippuvuus aiheuttaa usein myös tukun muita ongelmia. Voit joutua esimerkiksi taloudellisiin vaikeuksiin, kokea ongelmia ihmissuhteissa ja koko elämänlaatusi voi laskea. Tule keskustelemaan diakoniatyöntekijän kanssa, miten tilannettasi voisi helpottaa. Käymäsi keskustelu on aina luottamuksellinen. Yhdessä voimme etsiä ratkaisua, mikä olisi sinulle hyväksi. Voit ottaa yhteyttä myös jos seuraat vierestä läheisen riippuvuusongelmaa.

Voit varata diakoniatyöntekijältä ajan keskusteluun diakoniatoimistoon tai sopia kotikäynnistä: Timo 0403098041

Seurakunnassa tehdään yhteisöllistä päihdetyötä nimellä Rajattomat

• Rajattomat on avoin yhteisö, joka tukee päihteetöntä elämää toiminnan, keskustelujen ja vertaistuen avulla tavoitteena toipumisen tie.
  • Rajattomilla on kaksi ryhmää.
  • Toipumisryhmä kokoontuu Tapulinmäellä kirkonkylän seurakuntakodin viereisessä Perhetalon siivessä parittomien viikkojen tiistaisin klo 10-12. Teemat ovat vaihtuvia ja jollain tavalla ne liittyvät riippuvuuksiin. Tavoitteena oppia ymmärtämään addiktiota ja siihen liittyviä asioita ja tunteita.
  • Hengellinen ryhmä kokoontuu Tapulinmäellä kirkonkylän seurakuntakodin viereisessä Perhetalon siivessä parillisten viikkojen tiistaisin klo 10-12. Ryhmässä keskustellaan erilaisista elämää ja riippuvuuksia koskettavista aiheista Raamatun tekstien pohjalta lempeällä tavalla.
  • Peliriippuvaisille on myös oma ryhmänsä, joka kokoontuu tarvittaessa.
  • Suoraman seurakuntakodin diakoniatoimistossa on Walk-In vastaanotto parittomien viikkojen keskiviikkoisin klo 9-12. Silloin voit tulla paikalle ilman ajanvarausta juttelemaan lyhyesti tilanteestasi.
  • Lisäksi toiminnassa järjestetään saunapäiviä, retkiä, leirejä.
  • Rajattomien toiminnasta tiedotetaan Diakoniatyön Facebook-sivulla. Käy tutustumassa ja tykkää!
  • Voit tiedustella toiminnasta myös päihdetyöstä vastaavalta diakoniatyöntekijältä p. 040 3098041.

Ota rohkeasti yhteyttä ja tule mukaan!

Henkilö lukee kirjaa rantakalliolla. Kuvassa näkyy taustalla vettä.